۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
 اعلام بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه چهارم ۱۴۰۰

اعلام بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در سه ماهه چهارم ۱۴۰۰

گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ (سه ماهه چهارم) برای رییس جمهور ارسال شد.

به گزارش بازار، وزارت اقتصاد، میزان بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ (سه ماهه چهارم) را برای رییس جمهور ارسال کرد.

این گزارش را مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت" در خزانه داری کل کشور تهیه و با تایید وزیر اموراقتصادی و دارایی برای رئیس جمهور ارسال شده است که از سوی ایشان نیز به کمیسیون‌های ذیربط در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

گفتنی است، گزارش بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی در اجرای حکم بند (ب) ماده (۱) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ و آیین نامه اجرایی آن، موضوع تصویب نامه شماره ۶۱۲۴۰/ت ۵۲۲۳۰ه مورخ ۱۷ مرداد ماه ۱۳۹۴ هیأت وزیران تهیه شده است.

شایان ذکر است که در اجرای این تکلیف قانونی از آبان ماه سال ۱۳۹۴ تا کنون بالغ بر ۳۲ فقره گزارش جامع بدهی‌ها و مطالبات دولت و شرکت‌های دولتی حسب مورد در مقاطع سه ماهه (فصلی) و سالانه توسط مرکز مدیریت بدهی‌های عمومی و روابط مالی دولت با همکاری ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استان‌ها تهیه و به مراجع قانونی ذی ربط ارسال شده است.

همچنین، برای تهیه گزارش های مذکور و به روز رسانی آن‌ها در مقاطع فصلی و سالانه، سامانه مدیریت اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت (سماد) در شبکه دولت راه اندازی و از زمان عملیاتی شدن آن در سال ۱۳۹۵ تاکنون، بیش از ۷۰۰ر ۱۵۵ فقره گزارش از بیش از ۵۰۰، ۴ نقطه گزارشگری (از دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور) به صورت الکترونیکی دریافت شده که مبنای تهیه گزارش‌های مجموعه دولت و شرکت‌های دولتی بوده است.

کد خبر: ۱۵۹٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha