۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
سمنان ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور را تامین می‌کند
معاون سازمان صمت سمنان:

سمنان ۴۰ درصد سولفات سدیم کشور را تامین می‌کند

سمنان - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه سولفات سدیم ظرفیت عظیم معدنی استان است، گفت: سمنان ۴۰ درصد سولفات سدیوم کشور را تامین می‌کند.

محمد فروهر در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به ظرفیت‌های معدنی در سطح استان سمنان بیان کرد: معادن فلزی و غیر فلزی گران‌بها و بسیاری از جمله مس، روی، سنگ‌های تزئینی، آهک و گچ، پتاس و سیلیس و ... در استان وجود دارد که همگی ظرفیت‌های عظیمی برای تولید و اشتغال زایی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه بسیاری از معادن فلزی استان سمنان حرف اول را در کشور می زند، بیان کرد: در زمینه سولفات سدیم استان ۴۰ درصد کل تولید کشور را در اختیار دارد که این امر سبب می شود تا این محصول را یکی از مهمترین زمینه های رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی بنامیم.

رتبه ممتاز سمنان در بین استان‌های معدنی کشور

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه سرمایه گذاری بر روی بخش های فرآوری معادن می تواند وضعیت استان را در بین دیگر استان‌های کشور بهبود ببخشد، ابراز کرد: سمنان در خیلی از زمینه‌ها رتبه ممتاز کشور را دارد برای مثال در زمینه سولفات سدیم رتبه دوم کشور به این استان اختصاص یافته است.

فروهر با بیان اینکه استان سمنان دارای معادن بسیار مهمی مانند منگنز دامغان؛ مس عباس آباد، پتاس طرود، بوکسیت و ده‌ها معدن دیگر است، بیان کرد: ظرفیت استخراج از معادن استان سمنان ۲۲ میلیون تن در سال است.

وی افزود: ۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک و ۹۰ درصد زئولیت و سلسین موردنیاز کشور از معادن استان سمنان تأمین می‌شود همچنین استان در راستای تولیدات معدنی زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم کشور را دارا است.

کد خبر: ۱۵٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha