۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
برخی در دولت در اجرای قانون رتبه بندی معلمان کارشکنی می کنند
نماینده مردم بجنورد در مجلس:

برخی در دولت در اجرای قانون رتبه بندی معلمان کارشکنی می کنند

وحیدی، نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینکه برخی در دولت در اجرای قانون رتبه بندی معلمان کارشکنی می کنند، گفت: مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش بازار، محمد وحیدی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۸ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: در تاریخ ۵ تیرماه درخصوص پیگیری مسائلی که مربوط به وزارت صمت بود، در موضوع معادن بوکسید مطالبی در مجلس بیان شد که سراسر غیرعلمی، غیرمنطقی و غیرواقعی بود که اولا اگر قله ای به نام شاهوار ثبت شده، مرتبط به محدوده معدن ثبت شده قانونی در بوکسید نیست. شما مستندات را بخواهید و کمیسیون اصل ۹۰ نیز بررسی کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس یازدهم ادامه داد: دوم اینکه معادن برابر مطالعات و پژوهش های دانشگاهی نه تنها ارتباطی با منابع آبی نداشته، بلکه با اجرای آبخیزداری و اجرای آبخوان ها، آب باکیفیت در سفره های زیرزمینی را تقویت نموده است که در این خصوص مردم شاهرود، جاجرم، گرمه و میامی سال های طولانی است که کنار یکدیگر زندگی می کنند و کسی حق ندارد با مطالب غیرواقعی مردم را نگران در مقابل هم قرار دهد. اگر کوچکترین اثر منفی به منابع آبی مردم و محیط زیست وارد می شد، ما قطعاً برای احقاق حق مردم به این مسئله ورود کرده و از حق مردم دفاع می کردیم.

وی ادامه داد: آیا اهمیت استفاده حداکثری از بوکسید داخلی برای حمایت از تولید مهم و استراتژیک آلمینا برای کشور لازم است یا خیر. حرکت پوپولیستی غیرواقعی و غیرمنطقی در مجلس نباید اتفاق بیفتد. وزرای کشور و صمت و استانداران دو استان موظف به حل موضوع با مستندات قانونی هستند و لازم است وزیر صمت به این موضوع ورود کند.

وحیدی بیان کرد: هیات رئیسه مجلس باید با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آیین نامه داخلی از شأن مجلس دفاع کند. مجلس برای رتبه بندی معلمان بعد از ارائه لایحه قانونی و طی مراحل قانونی و با بیش از ۹۰ درصد این لایحه را مورد تایید قرار داده است. رئیس جمهور دستور اجرای آن را صادر کرده که این موضوع تا ۱۱ شب روز گذشته در فراکسیون فرهنگیان با وزرای مربوطه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه بعد از ۴۰ سال ۳۸ هزار میلیارد برای اجرای این قانون در نظر گرفته شد.

وی افزود: متاسفانه برخی با تفکر برنامه ۲۰:۳۰ در سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مانع اجرای قانون مجلس شده اند و می خواهند قانون را ناقص اجرا کنند که این ناقص اجرا شدن قانون باعث تبعات منفی در فضای عمومی کشور به خصوص فرهنگیان خواهد شد. آیا این موارد مصداق ناامیدکنندگان ملت نیست؟ از هیات رئیسه می خواهم براساس ظرفیت های قانونی طبق ماده ۱۰۷ و ماده ۲۳۴ و بحث استفاده از ظرفیت های کمیسیون اصل ۹۰ مقابل این افراد بایستد. مگر مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ نباید در مقابل کارشکنی ها بایستند؟ لذا انتظار داریم پیگیری های لازم در این خصوص صورت گیرد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: قانون باید اجرا شود که در این خصوص به سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش توصیه می کنم که در اجرای قانون جهت کمک به دولت تسریع کند که این قانون حق مسلمی برای معلمان عزیز است.

کد خبر: ۱۵۹٬۰۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • فلاح IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      سلام اینها همش بهانه است، که کسانی هستند، در مورد رتبه بندی کاشکنی می کنند، فقط رئیس جمهور دستور بده کار تمام شده است، چقدر انتظار بکشیم