۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
رتبه بندی معلمان مدالی زرین در تصمیم گیری مسئولان بود
نماینده مردم نیشابور در مجلس:

رتبه بندی معلمان مدالی زرین در تصمیم گیری مسئولان بود

نماینده مردم نیشابور در مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: ماجرای رتبه بندی معلمان در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، اما متاسفانه در اجرا متوقف شد.

به گزارش بازار، هاجر چنارانی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت ملت ایران گفت: نیشابور و نیشابوران یاد که نیشابور شهر عشق و فریاد، کلِمَةُ لا اِلهَ اِلَّا الله حِصنِیٖ فَمَن قالَهَا دَخَلَ حِصنِیٖ وَ مَن دَخَلَ حِصنِیٖ اَمِنَ مِن عَذَابیٖ به شرطها و شروطها، این روزها یادآور روزهایی است که امام رضا(ع) وارد خاک پاک خراسان شده، ۱۰ تیرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان سالروز ورود علی ابن موسی الرضا(ع) به خراسان است که در مرحله ثبت قرار دارد؛ از تریبون خانه ملت امروز با پدر امت سخن می‌گویم؛ تمام مقصد ما مکتب ماست.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به رهبر و پیشوایم سید علی خراسانی امروز با زبان متفاوت و لحن و کلام مختلف، فرزند شهیدی که از خاندان خود ۵ شهید تقدیم درخت انقلاب نمود و الباقی خانواده آماده‌اند تا در رکابتان سربازی و علمداری و جان فداهای رهبر و مردم و دیار و عقیده خویش باشیم؛ سخن می‌گویم. امروز در کنار فراخوان دهه نودی‌ها ما هم با همین خانوار، دیار، تبار و خاک پاک و نیشابور فیروزه و زبرخان اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در روزهای قبل از انقلاب نیشابور بزرگ میزبان شما بود امروز با تاریخ کهن خود و افتخار ولایتمداری شمس الشموس علی ابن موسی الرضا(ع) مقرو جایگاه دوم شیعیان اعلام آمادگی می‌کنیم، برای حضور رهبر انقلاب به خاک پاک نیشابور. چندین سال است که دولتمردان روزهای ملی و قهرمانان افتخارات سرزمین‌ها را به فراموشی سپرده‌اند. در هیچ یک از برنامه‌ها و روزهای ملی نیشابور که در تقویم ملی به نام نیشابور بزرگ ثبت شده است هیچ مسئولی حضور پیدا نکرد و هیچ یک از برنامه‌های که به مناسبت این روزها برنامه ریزی شده رنگی از حضور مسئولان را به خود نگرفته است.

چنارانی عنوان کرد: در راستای امید آفرینی جوانان به آینده‌ کمترین توقع است چطور مسئولان فرهنگی در این روزها و سرزمین‌های خاص کم رنگ است؛ معلمی هستم فرزند شهید که با انتخاب مردم خادمی آنان را بر صندلی‌های بهارستان در ماموریت به دوش می کشم و هم و غمی برای حل برخی مشکلات نیست، بزرگترین پتانسیل خاور میانه به گفته یونسکو سال‌ها منتظر فقط نقشه جامع است، اردوگاه شهید رجایی باغرود با ۱۳۰۰ هکتار هنوز نقشه جامعی ندارد.

وی درادامه یادآور شد: وزارتی که می‌توانست خودش تامین مالی کند و افتخار تامین مالی را در کارنامه خود داشته باشد همیشه آویزان بودجه‌های دولت است و همه اقشار در آموزش و پرورش معترض هستند، این نه فقط شامل آموزش و پرورش بلکه شامل بسیاری از وزارتخانه ها می‌شود.

چنارانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد :ما آموزگاران و معلمانی را داریم که کیلومترها فاصله‌ها را طی می‌کنند اما متاسفانه هیچ حقی در هیچ کجا برای آنان در نظر گرفته نشده است، ما در خواست داشتیم پیوستی برای تک تک وزارتخانه‌ها و برای وزارت آموزش و پرورش داشتیم باشید. عزیزی در آموزش و پرورش این مطلب را برای ما فرستاد این روزها دولت و مجلس گل به خودی زیاد می زنند اما پنالتی به دروازه خودی ندیده بودیم.

وی با اشاره به رتبه بندی معلمان تاکید کرد: با ماجرای رتبه بندی معلمان دیدیم که در نوع خود مدالی زرین در شیوه تصمیم گیری مسئولان بود، ولی متاسفانه در اجرا متوقف شد دولتیان بدانند؛ هر ریالی که خرج آموزش و پرورش بشود چندین و چند برابر در فرهنگ و اقتصاد، بهداشت و درمان و حتی امنیت صرفه جویی خواهد شد و به جیب دولت برمی گردد، کاش بدانیم جامعه ای که فرهنگ بالای معلمی را قدر بداند جنگ فرهنگی اقتصادی را برده است.

وی ادامه داد:چه روزهای سختی است؛ معلمان به معیشت خود، بازنشستگان تامین اجتماعی ناراضی از اوضاع و بازاریان یک جور در فشار شدید هستند و چند برابر شدن اجاره بها و خرج زندگی مردم، جدا از اوضاع اقتصادی فشار را بر مردم بیشتر کرده است، کشاورزان به دلیل کمبود آب سخت برای نجات محصولاتشان در تلاش هستند و کشاورزان و دامداران چشم هایشان اول به رحمت خداوندی و سپس تدبیر مسئولان است.

چنارانی خطاب به کمیسیون اقتصادی و وزیر اقتصاد گفت: قرار بود طرح بازنگری استخدامی وارد صحن مجلس شود اما سالهاست که در کمیسیون اقتصادی معطل مانده، یکی از بزرگترین چالش‌ها ودغدغه‌های اقتصادی جامعه همین بانک‌ها و سودهای ربوی، سودهای پلکانی و سودهای مرکب است، امروز بانک‌ها از رسالت خود فاصله گرفته اند و با سرمایه گذاری در بورس، خرید و فروش ملک، ورود به بحث ساخت و ساز، نه تنها مشکلی را حل نکرده‌اند بلکه همه پول‌ها را شبه‌ناک کرده و وارد مسیر زندگی مردم کرده اند، امروز حتی در حوزه های انتخابیه همان مبالغ اندک وام هم داده نمی شود. باید تشکر کرد از کسانی که اندیشه سلیمانی دارند و به دنبال احیای بانک های اسلامی هستند.

وی خطاب به وزارت کار اظهار داشت:از شصتا، هکتا و هزاران هیئت مدیره و مدیر عاملان که محیط کارشان سال‌ها نه فقط در این دولت که در همه دولت‌ها حیات خلوتی برای تک تک آنهاشده است، مردم فریاد دارند؛ این خاک زرخیز با معادن فراوان، امروز مردم محروم مناطق کمترین درصدی از هزاران میلیارد گردش مالی این معادن و صنایع ندارند و فقط به قول بچگی‌هایمان بوی کبابشان قسمت مردم ما شده است، امروز فولاد خراسان، نیروگاه سیکل ترکیبی، ایران خودرو خراسان، اگزوز خراسان و نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۰۰ هزار لیتر در ساعت سوخت دارد تا بتواند برق را به مجموعه وارد کند مصرف گازوئیل، توده هوای سیاه رنگی در آسمان نیشابور ایجاد کرده است؛ به قول شاعر؛ سهم ما فرزندان نیشابور، صبح نیشابور فقط نامی برایمان مانده؛ ۱ درصد سهم آلایندگی صنایع در کجاست؟

چنارانی در پایان خطاب به وزیر کشاورزی خاطر نشان کرد: در گزارش بازرسی قوه قضائیه سازمان تعاون روستایی که با اعتماد تک تک روستاییان برنامه ریزی شد مردم پول واریز کردند، متاسفانه نهاده به هیچ عنوان خریداری نشد ولی در بازارها همه اینها ثبت شد ۴۰ روز گذشته جواب ملت را چه می دهید؟

کد خبر: ۱۵۹٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      سرآبی بیشتر نیست مدالی که هرگز بهش نرسی مدال نیست فقط سرآبی بیش نیست به چی افتخار می کنید