۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
دریافت دلاری بلیت هواپیما تعیین تکلیف شد

دریافت دلاری بلیت هواپیما تعیین تکلیف شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از تهیه و ابلاغ دستورالعمل دلاری شدن بلیت پروازهای داخلی برای اتباع غیر ایرانی خبر داد.

به گزارش بازار، حسن خوشخو گفت: براساس مصوبات جلسه‌ای که با اعضای انجمن شرکت‌های هواپیمایی داشتیم هیچ یک از مراکز فروش چه کانال ها یا اپلیکیشن ها یا سایت‌ها حق نمایش نرخ اتباع غیر ایرانی را ندارند و اتباع غیر ایرانی هم برای تهیه بلیت باید به شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کنند و پرداخت وجه به صورت دلاری یا ریالی است. دریافت دلاری بلیت هواپیما تعیین تکلیف شد

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند کپی گذرنامه‌ها را برای صدور بلیت داشته باشند تا از کوچکترین سوء استفاده احتمالی جلوگیری شود و اتباع ایرانی مقیم خارج کشور از این قانون مستثنی هستند.

خوشخو تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی حق مسدود سازی درگاه‌های فروش بلیت را ندارند و اگر این اتفاق بیافتد سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز شرکت خاطی را باطل می‌کند.

وی در واکنش به نامه‌ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر درخواست توقف دریافت دلاری بودن بلیت برای اتباع غیر ایرانی گفت: براساس آیین نامه‌های دولتی مرجع تعیین نرخ گذاری، شورایعالی هواپیمایی است و سایر ارگان‌ها نمی‌توانند تعیین کننده در این موضوع باشند.

کد خبر: ۱۵۸٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha