۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
اهمیت «کارنه‌تیر» در زمان شیوع کرونا سازنده و حایز اهمیت است
دبیرکل سارمان ملل:

اهمیت «کارنه‌تیر» در زمان شیوع کرونا سازنده و حایز اهمیت است

گوترش، دبیر کل سازمان ملل خطاب به اعضای آن سازمان، نقش رویه تیر ( TIR ) را درکنترل بحران کووید ۱۹ سازنده و مورد تایید قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خطاب به اعضای آن سازمان، نقش رویه تیر ( TIR ) را درکنترل بحران کووید ۱۹ سازنده و مورد تایید قرار داد.

در گزارش اخیر سازمان ملل تحت عنوان « مشارکت در مسئولیت، مسئولیت جهانی، پاسخ و واکنش به تبعات  اجتماعی – اقتصادی ناشی از کووید- ۱۹ » آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به نقش وراهکارهای سازنده رویه تیر و تجارت الکترونیکی در اقتصاد بین الملل بویژه در زمان کووید-۱۹ اشاره و مورد توجه قرار داده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن ارائه گزارشی درباره پیامدهای اجتماعی و اقتصادی کرونا اعلام کرده این ویروس تمام مردم جهان را تهدید می‌کند و با بدترین بحران بشری بعد از جنگ جهانی دوم مواجه هستیم.

به باور او، ویروس کرونا منجر به بحران اقتصادی بی‌سابقه در تمام کشورها خواهد شد و تاکید کرد که این بحران تنها کنار گذاشتن بازی‌های سیاسی و همبستگی رفع می‌شود.

دبیر کل سازمان ملل همچنین استفاده از ابزارهای خلاقانه مانند کارنه تیر و  رویه الکترونیکی تیر/ eCMR (سی ام آر الکترونیکی برخط) و دیگر ابزارهایی  که اجازه می دهد اطلاعات بصورت الکترونیکی بدون حضور فیزیکی افراد انتقال داده شوند و حمل و نقل را در سرحدهای بین المللی تسهیل و تسریع کند، حایز اهمیت دانست.

پیش از این، امبرتو دوپرتو دبیرکل سازمان حمل و نقل بین الملی جاده ای(ایرو) در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل خواسته بود که سازمان ملل اعضایش را به استفاده از کنوانسیون تیر و سایر ابزارهای الکترونیکی تشویق کند تا حمل و نقل کالا در محفظه ای ایمن، تحت رویه یک شکل گمرکی و بدون نیاز به کنترل های فیزیکی حمل در مرزها و مبادی گمرکی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۵٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha