۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
ارز چند نرخی بلای جان واردات
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

ارز چند نرخی بلای جان واردات

وقفچی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،گفت: وقتی ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی را برای واردات به بهانه حمایت از قشر آسیب پذیر می‌دهیم، طبیعتاً شاهد دزدی‌ها و رانت‌ها و همچنین فسادهایی همچون انحصار واردات خوراک طیور خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی وقفچی، گفت: متأسفانه بعضی از مشکلات ریشه ای را در حوزه های مختلف برنامه سازی و ظاهرا با هدف سردرگم کردن مردم تکرار می کنیم. ریشه اصلی تمام این مشکلات تفاوت در قیمت ارز است که بستر فساد را در کشور ایجاد می کند.

وی افزود: وقتی ارز ۴۲۰۰ هزار تومانی را به یک نفر به بهانه حمایت از قشر آسیب پذیر می دهیم، طبیعتاً شاهد دزدی ها و رانت ها و همچنین فسادهایی همچون انحصار واردات خوراک طیور خواهیم بود و به همین دلیل باید گفت ریشه این مشکلات در تفاوت قیمت ارز است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اظهار امیدواری از اینکه مجلس بعد نرخ ارز را یکسان کند، عنوان کرد: تا زمانی که ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارزی که با بازار آزاد اختلاف دارد هست، رانت ها و فسادها وجود خواهد داشت. متأسفانه قوانین مشکل دارد و در این شرایط افراد سودجو به راحتی می توانند انحصار ایجاد کند.

وی اضافه کرد: متأسفانه به مردم القاء کردیم ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع عامه مردم است در صورتی که این ارز به ضرر مردم است و باعث رانت ها و فساد می شود. متأسفانه نظام یارانه ای کشور در همه حوزه ها به گونه ای است که فردی که توانمندی بیشتر دارد، استفاده بیشتر نیز می کند و افراد حاشیه نشین استفاده کمتری دارند و در نتیجه شاهد اختلاف طبقاتی بیشتر خواهیم بود.

وقفچی با تأکید بر اینکه برای اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی نیاز به فرهنگ سازی برای اصلاح قوانین در میان نمایندگان و مردم داریم، اظهار کرد: به گونه ای وانمود شده اگر که ارز برای کالاهای اساسی پرداخت کنیم به نفع مردم است درحالی‌که این یک دروغ است.

کد خبر: ۱۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha