قیمت نان واقعی می‌شود
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران:

قیمت نان واقعی می‌شود

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: مسئولان به ما قول دادند که نرخ واقعی نان را محاسبه و اعمال کنند اما مردم نان را به قیمت سال قبل خواهند خرید و مابه‌التفاوت را دولت به‌حساب نانوایان واریز می‌کند.

به گزارش بازار، بیژن نوروزی مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران درمورد طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان در تهران اظهار کرد: در جلسه‌ای که درمورد برنامه هدفمندسازی هوشمند آرد و نان با حضور مسئولان برگزار گردید، بنابراین شد که آرد به قیمت تمام شده به نانوا داده شود و نان هم قیمت واقعی پیدا کند.

وی افزود: از سال ۱۳۹۰ تا به الان فقط سه بار تعدیل قیمت نان صورت‌گرفته و هیچ‌وقت قیمت واقعی نان را به ما ندادند.

نوروزی مقدم درمورد نحوه اجرای این طرح به رادیو گفت‌وگو گفت: مسئولان به ما قول دادند که نرخ واقعی نان را محاسبه و اعلام کنند البته مردم نان را به قیمت سال قبل خواهند خرید و مابه‌التفاوت را دولت به‌حساب نانوایان واریز می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران با انتقاد از اینکه قرار است فقط ۱۵ درصد مابه‌التفاوت قیمت به‌حساب نانوایان واریز شود گفت: این ۱۵ درصد به نسبت هزینه‌های مغازه و نانوا خیلی پایین است.

نوروزی مقدم در رادیو گفت‌وگو تأکید کرد: نرخ واقعی نان هرسال باید به نانوا داده شود تا نانوا به تولید خوب رغبت پیدا کند اما در شرایطی که نرخ نان سرکوب شده و کیلویی فروخته می‌شود باید یک فروشنده و ترازودار هم استخدام شود که هزینه جدیدی را تحمیل می‌کند و بنابراین قیمت نان خودبه‌خود افزایش پیدا می‌کند.

وی همچنین درمورد طرح فروش کیلویی نان نیز این‌طور توضیح داد: فروش کیلویی نان اوایل انقلاب در کل کشور انجام می‌شد اما متأسفانه ضررش بیشتر از منافعش بود و در نهایت هم حذف شد البته در حال حاضر مسئولان در حال پیگیری کم‌وکیف بحث فروش کیلویی نان هستند.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha