۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
توضیحات نقدعلی درباره اعتراض به تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوضه ای
در تذکر شفاهی مطرح شد

توضیحات نقدعلی درباره اعتراض به تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوضه ای

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در تذکری درباره اعتراض امروز صبح خود به موضوع تحقیق و تفحص از انتقال آب های بین حوضه ای در کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش بازار، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن قرائت آیه " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ" گفت: موضوع تحقیق و تفحص از انتقال آب های بین حوضه ای در کشور مطرح بود و همه عصبانیت بنده را ملاحظه کردند. عصبانیت من دلیل داشت.

وی افزود: عصبانیت من به این دلیل بود که این تحقیق و تفحص اسمش تحقیق و تفحص از انتقال آب بین حوضه ای بود، اما محتوای آن به دو سه پروژه خاص می پرداخت. باید بدانید که بهشت آباد اجرا نشده و هنوز تونل سوم آبی را برای اصفهان نیاورده است. حال آنکه امروز برخی از طرح های آبی مثل بن-بروجن در شرف اجراست.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم مطرح کرد: ما مشکلی را تحقیق و تفحص نداریم و اتفاقاً باید تحقیق و تفحص شود و انتقال آب به دلیجان، کاشان، برداشت ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب زاینده رود در بالادست و توسعه ۱۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی را همه باید بدانند. بدانند که مردم اصفهان امروز در تشنگی می سوزند و در جهت رفع این مشکل اتفاقی نمی افتد. شفاف سازی و عدالت و قانون شعار مردم اصفهان است.

نقدعلی تاکید کرد: زمانی که اسم یک تحقیق و تفحص به نام یک طرح ملی است، اما به نام یک استان خاص مطرح می شود، دارای اشکال است. این تحقیق و تفحص مطالبه مردم استان من است. چقدر آب از اصفهان به حوضه های دیگر منتقل نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس اظهار داشت: من پیام مردم اصفهان را منتقل می کنم، مادامی که طرح جامع حوضه آبریز زاینده رود تصویب نشود، بنده به نمایندگی از مردم اصفهان اعلام می کنم یک قطره به بن – بروجن و هیچ کجای دیگر کشور منتقل نخواهد شد. وزیر نیرو؛ ما نمی گذاریم پروژه بن-بروجن اجرا شود. یکی بیاید و طرحی را به نام ملی به رأی بگذارد اما محتوای آن استانی باشد، آن را ما قبول نداریم.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha