۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
واکنش سازمان غذا و دارو به کمبود سمعک در کشور

واکنش سازمان غذا و دارو به کمبود سمعک در کشور

مدیرکل تجهیزات سازمان غذا و دارو گفت: سوابق ترخیص سمعک طی ۴ سال اخیر نشان می‌دهد که نیاز واقعی کشور حدود یک چهارم میزان اعلامی انجمن شنوایی سنجی است.

به گزارش بازار، روح الله مزینانی افزود: سمعک به میزان کافی تأمین و ترخیص شده و از واردات برخی سمعک‌های گران قیمت و لوکس جلوگیری شده است.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: قیمت سمعک‌های مورد نیاز مددجویان عزیز با شیب مناسبی در حال کاهش است؛ بطوریکه در برخی موارد این کاهش قیمت تا ۳۰ درصد کاهش ارزی می‌رسد و به عنوان نمونه قیمت ارزی یک سمعک پارسال ۱۸۸ یورو بوده و امسال با توجه به بازمهندسی انجام شده برای تعدیل قیمت و تنظیم سهم بازار به حدود ۱۴۴ یورو رسیده است.
روح الله مزینانی از کاهش بیشتر قیمت سمعک طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: شرکت‌ها ملزم به درج قیمت‌های مصوب روی بسته بندی سمعک شده اند ضمن آنکه قیمت‌ها در

سایت اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به روز رسانی و به اطلاع عموم می‌رسد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با تاکید براینکه وظیفه سازمان غذا و دارو تامین کالای پزشکی مورد نیاز کشور با قیمت و کیفیت مناسب است، گفت: ۱۲ تامین‌کننده سمعک داریم و با بازمهندسی صورت گرفته، سهم بازار، قیمت آن نیز تعدیل می‌شود و برای انحصار زدایی قیمت سمعک روی سایت اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو به نشانی وب سایت www.imed.ir اعلام شده است.

روح الله مزینانی خاطرنشان کرد: هم اکنون به اندازه ۵ ماهه نیاز کشور سمعک از گمرک ترخیص و یا در گمرک موجود است و برای ثبت سفارش‌های جدید تأمین ارز خواهد شد.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو از رییس انجمن شنوایی سنجی خواست که اعضای خود را ملزم کنند قیمت‌های اعلامی را رعایت کنند و با رعایت ضوابط فاکتور پیگیر اصلاح امور باشد، هرچند سازمان غذا و دارو نیز با طراحی ضوابط الکترونیکی و بازمهندسی نظارت این موضوع را به صورت قانونی پیگیر و جلوی تخلفات را خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha