۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
نجابت: طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار قرار گیرد| قالیباف: طرح در حال رسیدگی است
در صحن علنی مجلس مطرح شد؛

نجابت: طرح حمایت مالی از افشاگران فساد در دستور کار قرار گیرد| قالیباف: طرح در حال رسیدگی است

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر آیین‌نامه ای نماینده شیراز، گفت: تعداد زیاد طرح‌ها و لوایح باعث شده موارد فوریت‌دار نیز در نوبت قرار گیرند.

‌به گزارش بازار، روح‌اله نجابت در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، ۷ تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به ماده ۱۴۱ آن، گفت: مهلت کمیسیون اصلی برای رسیدگی به کلیات و جزئیات طرح ها و لوایح یک فوریتی حداقل یک ماه و نیم پس از تاریخ ارجاع بوده و این فرصت تا دو برابر قابل تمدید است و در پایان مهلت های تعیین شده چنانچه گزارش کمیسیون اصلی ارائه نشود، هیأت رئیسه مجلس موظف است طرح یا لایحه را در دستور قرار دهد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به طرح هایی که در دستور قرار گرفته و فوریت آن به تصویب می رسد، عنوان کرد: مجلس در مهرماه ۹۹ به یک فوریت طرح حمایت مالی از افشاگران فساد رأی داده و بیش از یک سال گذشته که این دستور در کمیسیون قضایی است اما هنوز به دستور نیامده و روال طی نمی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: این در حالی است که شما در جلسه گذشته گفتید مبارزه با فساد باید مردمی سازی شود که ما مهر ماه ۹۹ این کار را شروع کردیم اما در دستور قرار نمی گیرد.

قالیباف: لوایح و طرح‌های متعددی در نوبت قرار گرفته است
محمدباقر قالیباف در پاسخ با بیان اینکه در جریان این موضوع هستم و طرح در حال رسیدگی در کمیسیون قضایی است، گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در نشست قوه قضائیه نیز همین بود که معروف به سوت زنی است لذا باور و اعتقاد همه ما در مجلس است اما کمیسیون باید کار خود را تمام کند و به صحن بدهد.

وی در ادامه با بیان اینکه این حرف صحیح است اما تعداد لوایح و طرح های متعددی در نوبت است، یادآور شد: حدود ۷ طرح از ماده ۱۰۰ تبصره یک و دو با ۵۰ امضا داریم که باید همان روز مطرح شده و در دستور قرار گیرد اما همین موضوعات نیز در نوبت قرار گرفته، چه برسد به یک طرح عادی.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه موارد مربوط به یک فوریت و دو فوریت در آیین نامه ذکر شده، خاطرنشان کرد: نمایندگان به آیین نامه دقت کنند که طرح هایی به صورت دو فوریتی مطرح شود که واقعا کار ضروری است. با این حال این طرح نیز طرح مهمی است که امیدواریم کمیسیون قضایی و ریاست آن آقای غضنفرآبادی این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha