۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
۴۷ داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفت
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

۴۷ داروی بیماران خاص تحت پوشش بیمه قرار گرفت

موسوی، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در راستای کاهش مشکلات بیماران خاص و صعب العلاج ۴۷ داروی این بیماران تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش بازار، میر هاشم موسوی افزود: تأمین اجتماعی به دو صورت خدمات درمانی را ارایه می‌کند یک بخش درمان مستقیم و یک بخش درمان غیر مستقیم است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در بخش مستقیم بیش از ۳۸۸ مرکز درمانی خدمات رایگان ارایه می‌دهند و در بخش غیر مستقیم با بیش از ۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: بر اساس تعرفه‌های شورای عالی بیمه این خدمات را ارایه می‌کنیم و حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب العلاج نیز قرار است که انجام شود.

رییس سازمان تأمین اجتماعی افزود: ۴۷ قلم داروی بیماران خاص و صعب العلاج بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرد، همچنین برای بیماری اوتیسم ارائه خدمات در مراکز غیر دولتی هم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

میر هاشم موسوی گفت: برای خدمات تشخیصی نیز تصمیم‌های خوبی گرفته شد از جمله خدمات تشخیصی پاپیلوما ویروس که تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: در راستای حمایت از کادر درمان مقرر شد اجرای تعرفه پرستاری در دستورکار سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد.

میر هاشم موسوی تاکید کرد: نسخه الکترونیک یک کار تحولی است و در شروع با سختی‌هایی همراه بود، اما اکنون موارد ناپایداری کم شده است، آن هم به مواردی که با قطعی برق یا اینترنت همراه باشد محدود شده است.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: بیش از ۸۵ تا ۹۰ درصد نسخه‌ها الکترونیک است، البته مصوب شده است که در موارد استثنا مانند قطع برق و اینترنت بخشی بصورت کاغذی انجام شود.

وی گفت: از نظر فنی، گزارش‌ها کاهش اشکالات سامانه‌ها در اجرای نسخه الکترونیک را نشان می‌دهد و وضعیت این طرح با پیش از اجرای قانونی آن قابل مقایسه نیست.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha