۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱
خسارت قطعی برق صنایع باید جبران شود؛ دامداری‌ها و مرغداری‌ها بدون قطعی
عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با بازار:

خسارت قطعی برق صنایع باید جبران شود؛ دامداری‌ها و مرغداری‌ها بدون قطعی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت:ما در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حکمی را آوردیم که اگر از بابت قطعی برق خسارتی به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شود، دولت باید آن را جبران کند.

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: دغدغه قطعی برق واحدهای صنعتی در سال جاری هم وجود دارد. پیرو این مسئله ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر نیرو برگزار کردیم که وزیر نیرو این خبر خوب را به ما داد که با تمهیداتی که پیش‌بینی شده است و ظرفیت‌هایی که در تولید برق و مصرف آن وجود دارد، میزان تحمیل قطعی برق در صنایع کشور نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

این نماینده مجلس بیان کرد: این مسئله جای خوشحالی دارد که فشار کمتری نسبت به سال گذشته به صنایع و واحدهای تولیدی از باب قطعی برق وارد می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در حوزه‌های تولیدی دیگر مانند دامداری‌ها و مرغداری‌ها به هیچ وجه امسال قطعی برق نخواهیم داشت.

کریمی تاکید کرد: در مورد قطعی برق کشاورزی و واحدهای صنعتی هم امتیازات ویژه‌ای برای بهره‌مندی آن‌ها از تخفیفات و برق رایگان در سایر ساعات پیش‌بینی شده است لذا اگر آنان همکاری کنند و در ساعات پیک، برق مصرفی خود را کاهش دهند، در سایر ساعات می‌توانند از تخفیفات برق رایگان بهره‌مند شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: امیدواریم با تعامل مثبتی که بین مجموعه صنعت و واحدهای تولیدی و دولت و وزارت نیرو برقرار می‌شود، بتوانیم این چند ماه را که فشار بیشتری روی حوزه انرژی و برق وجود دارد، به خوبی پشت سر بگذاریم.

این نماینده مجلس گفت: ما در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حکمی را آوردیم که اگر از بابت قطعی برق خسارتی به واحدهای تولیدی و صنعتی وارد شود، دولت باید آن را جبران کند.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha