۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تبعات فروش بلیت بر اساس نرخ دلار به اتباع غیر ایرانی
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی عنوان کرد

تبعات فروش بلیت بر اساس نرخ دلار به اتباع غیر ایرانی

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت:افزایش قیمت بلیت برای اتباع خارجی تبعاتی زیادی دارد و این تصمیم بر رونق گردشگری نیز در ایران تاثیر منفی خواهد داشت.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی افزود: این تصمیم باعث کاهش جذب گردشگر در ایران خواهد شد و ممکن است تبعاتی برای اتباع ایرانی در دیگر کشورها داشته باشد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه تعداد خروجی مسافران ایران به کشورهای دیگر زیاد نیست، گفت: قوانین و دستورالعمل‌ها بر اساس تسهیلات دریافتی وضع نمی‌شود.

حرمت الله رفیعی با اشاره به اینکه چنینی تصمیمی در دیگر نقاط جهان مرسوم نیست، افزود:در همه جای دنیا قیمت بلیت برای اتباع داخلی و خارجی در مسیرهای داخلی ثابت است و در مسیرهای خارجی نرخ‌های متفاوت با کلاس‌های مختلف وجود دارد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اشاره به اینکه با وضع این دستورالعمل تعدادی از صندلی‌ها با نرخ بیزینس کلاس بسته می‌شود، گفت: با اجرای این دستورالعمل مسافر ایرانی با محدودیت صندلی در سفرهای هوایی روبرو می‌شود و مجبور به خرید بلیت بیزنس کلاس می‌شود.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: با توجه به اینکه این شرکت‌ها از سوخت و تسهیلات یارانه‌ای و تسهیلات بانکی با شرایط خوب استفاده می‌کنند، این تصمیم شرکت‌های هواپیمایی باعث ضایع شدن حقوق مردم می‌شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۷۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha