۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۲
۷۷ روستای ایلام با مشکل کمبود آب مواجه هستند
مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام:

۷۷ روستای ایلام با مشکل کمبود آب مواجه هستند

ایلام- مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۷۷ روستای استان با مشکل کمبود آب مواجه هستند، گفت: پروژه ۱۸ مجتمع آبرسانی در دست اجرا است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب ایلام، پرویز ناصری اظهار کرد: در ایلام ۲۷ درصد منابع تامین آبی به‌صورت سطحی است و باقی آن از منابع زیرزمینی استحصال می‌شود که به همین علت به شدت سفره‌های زیرزمینی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع آبی استان خوب نیست، افزود: به دلیل افزایش دمای هوا و مصرف بی رویه آب و تشدید پدیده خشکسالی، دبی استحصالی منابع تامین آب مانند چاه‌ها، چشمه‌ها و سد ایلام بشدت کاهش یافته است.

مدیرعامل آبفای استان ایلام عنوان کرد: با تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی در قالب طرح قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای ۱۸ مجتمع در قالب ۱۲۸ روستا پروژه آبرسانی در دست اجرا است.

ناصری گفت: جامعه روستایی استان ۳ برابر و جامعه شهری دو برابر استانداردهای موجود آب مصرف می‌کنند که در کنار الگوی اشتباه مصرف آب شرب در راستای آبیاری خانه باغ‌ها، شستشوی خیابان‌ها و کوچه‌ها، تامین آب دام و طیور توسط دامداران و هزینه بالای تولید آب در ایلام به عنوان گران‌ترین آب در کشور، ارایه خدمات به شهروندان را با مشکلات جدی مواجه نموده هرچند که تمام تلاش مجموعه همکاران کاهش دغدغه شهروندان در دسترسی به آب سالم و بهداشتی است.

وی تصریح کرد: ۷۷ روستای استان در شهرستان چوار و هلیلان با مشکل آب مواجه هستند که برای رفع این مشکل در قالب تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حال اجرای پروژه‌های خوبی در این مناطق هستیم بطوری که تا پایان امسال مشکل آب روستاهای شهرستان هلیلان کاملاً مرتفع خواهد شد.

وی، کیفیت آب را خط قرمز شرکت آب و فاضلاب استان ایلام دانست و اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که ایلام یکی از استان‌های سرآمد در بحث کیفیت آب است چراکه شاخص کلرسنجی با ضریب ۹۵ درصد و شاخص میکروبی هم با ضریب ۹۹ درصد بالاتر از استانداردهای کشوری است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha