۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۹
آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در ایلام| ۳۲ هزار واحد مسکونی سهم استان است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در ایلام| ۳۲ هزار واحد مسکونی سهم استان است

ایلام- بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با اشاره به آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: ساخت ۳۲ هزار واحد مسکونی سهم ایلام در این طرح است.

عبدالله بهادری در گفت و گو با خبرنگار بازار افزود: افرادی که شرایط لازم دارند می‌توانند از این مزایای طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.

وی گفت: افرادی که از ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به بعد از امکانات دولتی در بخش زمین و مسکن و تسهیلات یارانه‌ای استفاده نکرده باشند و از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۸۴ به بعد فاقد سابقه سند به نام این افراد نباشدمی‌توانند از این مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی ادامه داد: مجدداً قرار است ثبت نام در این طرح آغاز شود و افراد دارای شرایط می‌توانند ثبت نام کنند، شرایط خوبی در استان برای اجرای نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

بهادری عنوان کرد: طرح نهضت ملی مسکن یک اقدام بسیار خوب برای خانه دار شدن است، دولت زمین را به شکل اجاره ۹۹ ساله به مردم واگذار می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: دولت شهرداری‌ها را مکلف کرده که برای صدور پروانه این واحد ۳۰ درصد تخفیف داده شو،د همچنین سازمان نظام مهندسی را مکلف کرده که برای طراحی نقشه‌ها و نظارت ۵۰ درصد تخفیف داده شود.

وی گفت: در بحث زیرساخت های برق، آب و فاضلاب نیز دولت دستگاه های خدمات رسانی را مکلف کرده تا این زیرساخت های مورد نیاز را در محل پروژه دستگاه‌های مرتبط بدون دریافت هر گونه هزینه تامین کند.

راه و شهرسازی استان ایلام قرار است برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن زمین تامین کند
بهادری بیان داشت: ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد سهمیه استان از طرح نهضت ملی مسکن است، حدود ۸ هزار واحد از این تعداد مسکن روستایی بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: برای نزدیک به ۴ هزار واحد مسکونی تاکنون تسهیلات تخصیص پیدا کرده است، همچنین بالغ بر یک هزار و ۷۲۰ واحد تاکنون روند اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: راه و شهرسازی استان ایلام قرار است برای ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن، زمین تامین کند،تاکنون برای ساخت بیشتر واحدهای مسکونی زمین تامین شده است.

وی عنوان کرد: ساخت حدود ۶ هزار و ۲۲۵ واحد مسکونی با ۲ کارگزار انعقاد قرارداد شده که ۵ هزار و ۸۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن و حدود ۱۷۵ واحد نیز توسط ستاد اجرایی حضرت امام (ره) ساخته می شود.

وی افزود: مجموعه اشکالات و ایرادات در حوزه مسکن مهر در نهضت ملی مسکن برطرف شده است و امیدواریم با همکاری مردم این طرح در استان به نتیجه برسد.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha