۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶
جزئیات توقیف ۲ فروند کشتی نفتکش یونانی| منطقه مدام در رصد است
فرمانده نیروی دریایی سپاه مطرح کرد

جزئیات توقیف ۲ فروند کشتی نفتکش یونانی| منطقه مدام در رصد است

تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: بعد از توقیف نفتکش ایران به دستور آمریکا توسط یونان، با اقتدار و پشتیبانی رهبری، دو فروند کشتی یونانی را توقیف کردیم.

بازار؛ گروه راه و مسکن: دریادار «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه تمام منطقه مدام در رصد ما است گفت: بعد از توقیف نفتکش ایران به دستور آمریکا توسط یونان، با اقتدار و پشتیبانی رهبری، دو فروند کشتی یونانی را توقیف کردیم.
وی با بیان اینکه طولانی‌ترین ساحل در خلیج فارس را داریم و دارای جزایر راهبردی هستیم ادامه داد: عملیات توقیف دو فروند نفتکش یونان به عنوان اقدام متقابل ایران بود و با وجود سرعت باد که بسیار بالا بود بالگرد روی نفتکش یونان حاضر شد و مردانه کشتی‌ها را توقیف کردیم.

در حالیکه دو نفتکش در یک جغرافیا هم نبودند، یکی در بوشهر و دیگری در آب های هرمزگان بود اما در زمانی نزدیک هم توقیف شدند. پشتیبانی رهبری را در این اقدام دیدیم

دریادار تنگسیری ادامه داد: در حالیکه دو نفتکش در یک جغرافیا هم نبودند، یکی در بوشهر و دیگری در آب های هرمزگان بود اما در زمانی نزدیک هم توقیف شدند. پشتیبانی رهبری را در این اقدام دیدیم.
وی افزود: بطور دائم به عنوان سربازان ملت غیور آماده هستیم و با رزمایش‌ها و تمرین‌ها آمادگی خود را نشان می‌دهیم. همه منطقه را در رصد داریم زیرا طولانی ترین ساحل را در خلیج فارس داریم و دارای جزایر راهبردی هستیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها هیچگاه زیر بار زور نمی روند خاطر نشان کرد: جوانان و پیران زیر بار زور نمی روند. وابسته به ملتی شهید داده هستیم و اقتدار ایران را دنیا می‌شناسد.

وی با بیان اینکه اکنون حضور بیگانگان فرامنطقه ای در خلیج فارس کمرنگ شده و در آبهای جنوبی خلیج فارس هستند اما در آب‌های ایران حضور ندارند اضافه کرد: دشمنان ایران در آب‌های کشورهای همسایه هستند و حمایت بیگانه در منطقه به معنای عدم امنیت است. اگر اتفاقی هم افتاد منطقه را ترک می‌کنند و برای همین بعد از سقوط حزب بعث ماندنشان در منطقه اشتباه است.
وی درباره تولید شناور در داخل گفت: به زودی ناو شهید حاج قاسم سلیمانی که حامل بالگرد است به ناوگان نیروی دریایی سپاه اضافه می‌شود. همه قایق‌های پرسرعت موشک انداز با سرعت ۷۰ تا ۹۰ نات را داخلی سازی است.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha