۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵
افزایش ۱۶ درصدی ظرفیت ناوگان کشتیرانی تا ۲ سال آینده| حضور کارکنان خارجی روی کشتی‌های ایران حذف شد
مدیر عامل شرکت کشتیرانی اعلام کرد

افزایش ۱۶ درصدی ظرفیت ناوگان کشتیرانی تا ۲ سال آینده| حضور کارکنان خارجی روی کشتی‌های ایران حذف شد

مدرس خیابانی، مدیر عامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ساخت ۴ فروند شناور برای ناوگان کشتیرانی خزر تا ۲ سال آینده ۱۶ درصد به ظرفیت این کشتیرانی اضافه خواهد شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمدرضا مدرس خیابانی امروز در حالی در مراسم روز جهانی دریانوردی و در غیاب وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۱۶ درصدی ظرفیت ناوگان کشتیرانی تا ۲ سال آینده خبر داد که معتقد بود سال گذشته رکوردهای تاریخی را ثبت کردیم و توانستیم ۲۷ میلیون تن کالا را جابه‌جا کنیم که رشد ۴۷ درصدی نسبت به سال قبل داشت.
او با اشاره به اینکه حضور کشتیرانی ایران در اقصی‌نقاط دنیا نشان اقتدار ایران است و امروز با افتخار می‌گوییم در همه دنیا حضور و تردد داریم ادامه داد: برای کشتیرانی در دریای خزر قرارداد ساخت چهار فروند شناور با سازندگان داخلی منعقد و امضا شده است که همانطور که اشاره شد می تواند تا ۲ سال آینده ظرفیت کشتیرانی خزر را تا ۱۶ درصد اضافه کند.

در بخش حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم و اگر تا دو سال پیش حدود ۶۷۹ دریانورد بر روی کشتی‌های ایران، خارجی بودند امروز تمام دریانوردان بر روی کشتی‌های ما ایرانی هستند و افتخار ناوبری و راهبری کشتی‌های ما را دارند

مدرس خیابانی در ادامه با بیان اینکه در بخش کانتینری چهاردهمین خط بزرگ دنیا و در خاورمیانه نیز بزرگ‌ترین خط کشتیرانی هستیم اظهار داشت: در بخش حمل فله، محموله کانتینری و بانکرینگ فعالیت داریم و اگر تا دو سال پیش حدود ۶۷۹ دریانورد بر روی کشتی‌های ایران، خارجی بودند امروز تمام دریانوردان بر روی کشتی‌ها ایرانی هستند و افتخار ناوبری و راهبری کشتی‌های ما را دارند.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی اضافه کرد: ۸۰۰ جوان علاقه‌مند به دریانوردی در سال اخیر جذب شده اند و حضور کارکنان خارجی روی کشتی‌های ایران حذف شد. البته با حذف کرونا امکانی فراهم شده تا خانواده دریانوردان روی کشتی مستقر شوند و اکنون شرایط پذیرش خانواده‌های دریابانان وجود دارد.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه به دلیل محرومیت تامین شناور از خارج با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اما رویکرد ما استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل برای تامین شناور است خاطر نشان کرد: برای کشتیرانی جنوب نیز برنامه ساخت تا چهار فروند شناور اقیانوس‌پیما برنامه ریزی شده است چرا که اگر معطل خرید خارجی بمانیم، فرصت را از دست می‌دادیم اما با ساخت این ۴ فروند تا ۲ سال آینده ۱۶ درصد به ظرفیت ناوگان کشتیرانی در شمال اضافه می‌شود و هم‌زمان ماموریت حمل‌ونقل در کریدور شمال - جنوب افزایش خواهد یافت.

مراسم روز جهانی دریانوردی امروز در حالی برگزار شد که امسال نیز مثل سال گذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی غایب این مراسم بود. گفته می شد که او به لهستان سفر کرده است اما سال گذشته به دلیل کسالتی که داشت در مراسم حضور نداشت.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha