۴۰ درصد مشاغل تا ده سال از بین می روند| منشی ها، آشپزهای فست فودی، خبرنگاران روزنامه به فکر باشند
مطالعه وزارت منابع انسانی امارات متحده عربی نشان داد؛

۴۰ درصد مشاغل تا ده سال از بین می روند| منشی ها، آشپزهای فست فودی، خبرنگاران روزنامه به فکر باشند

تحولات تکنولوژی آن قدر جدی است که طبق یک تحقیق برآورد می شود تا ۱۰ سال آینده بسیاری از شغل ها محو می شوند. این شغل ها کدامند؟

بیژن سورانی؛ بازار: یک مطالعه تخصصی منتشر شده توسط وزارت منابع انسانی و امارات در امارات پیش بینی می کند که ۴۰ درصد از مشاغل فعلی در طی ده سال آینده ناپدید شوند و مشاغل جدید و هوشمندتر جایگزین شوند و انتظار می رود این تعداد تا سال ۲۰۳۰ بیشتر افزایش یابد.

به گزارش روزنامه «الخلیج»، مطالعات این وزارتخانه نشان داد: مشاغلی که در ده سال آینده بیشترین کاهش را تجربه خواهند کرد به ۳ دسته تقسیم می شوند: پشتیبانی اداری و اداری، فروش و خرده فروشی و تولید از جمله صنعت ساختمان.

کاهش فروش و نقش تولید را می توان به ظهور تجارت الکترونیک و تجهیزات ساخت پیشرفته نیز نسبت داد، زیرا مردم به طور فزاینده ای آنلاین خرید می کنند که بر اشتغال در بخش خرده فروشی تأثیر می گذارد.

طبق نظرسنجی انجام شده توسط یک شرکت منابع حرفه ای، برخی از مشاغلی که در طول زمان تقریباً ناپدید می شوند عبارتند از صندوقدار های مراکز فروش «با ظهور پرداخت های آنلاین» و آژانس های مسافرتی «با پیدایش سایت های فروش که در آن مقایسه قیمت آسان و رزرو آنلاین انجام می دهند همچنین شغل آشپز در رستوران های فست فود، صندوقدار در بانک ها نیز محو خواهند شد. (با ظهور ماهیت آسان بانکداری اینترنتی و تلفنی)

برخی از مشاغلی که در طول زمان تقریباً ناپدید می شوند عبارتند از صندوقدار های مراکز فروش «با ظهور پرداخت های آنلاین» و آژانس های مسافرتی «با پیدایش سایت های فروش که در آن مقایسه قیمت آسان و رزرو آنلاین انجام می دهند همچنین شغل آشپز در رستوران های فست فود، صندوقدار در بانک ها نیز محو خواهند شد

کارگران نساجی که اکنون درکنار ماشین آلات نقش عمده ای از تولید را بر عهده دارند در کنار اپراتورها که مبادلات تلفنی را انجام می دهند و اپراتورهای چاپخانه ها از بین خواهند رفت. خبرنگاران مطبوعات مکتوب نیز از دیگر مشاغلی است که کار خود را از دست خواهند داد، زیرا نشریات به اینترنت روی آورده اند و دوران روزنامه های چاپی رو به پایان است.

اما دامنه حذف برخی مشاغل تنها به این موارد محدود نمی شود. منشی ها نیز باید به تدریج به فکر کار جدید و آموزش مهارت های جدید باشند.

طبق گزارش تهیه شده توسط این وزارتخانه طی دو دهه آینده امکان خودکارسازی ۱۱۴ هزار شغل وجود دارد زیرا صنعت شروع به پذیرش فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی کرده و لذا کارگران فعال در بخش های مونتاژ و تولیدکنندگان در کارخانه ها مورد تهدید جدی قرار می گیرند به خصوص آن دسته از کارگرانی که معمولا کارهای تکراری می کنند.

همچنین طبق نظر سنجی انجام شده ۴۳ درصد از شرکت های مورد بررسی تمایل خود را برای کاهش نیروی کار خود با توجه به ادغام فناوری ابراز کردند در حالی که ۴۱ درصد از آنها قصد دارند استفاده خود از پیمانکاران را برای انجام کارهای با وظایف تخصصی گسترش دهند و۳۴ درصد از آنها قصد دارند نیروی کار خود را با توجه به ادغام الکترونیکی گسترش دهند.

کد خبر: ۱۵۸٬۶۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha