۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
قرارگیری جفت ارز یورو/ دلار بر سر دو راهی| صعود و ریزش امکانپذیر است
تحلیل بازار فارکس؛

قرارگیری جفت ارز یورو/ دلار بر سر دو راهی| صعود و ریزش امکانپذیر است

جفت ارز یورو/دلار آمریکا به سختی به افزایش‌های قیمت جلسه قبلی این دوشنبه وابسته بوده و در حال حاضر، حرکت قیمت با مقاومت در سطح ۱.۰۵۷۷۱ روبرو شده است.

به گزارش بازار، در حال حاضر، حرکت قیمت جفت ارز یورو/دلار آمریکا با مقاومت در سطح ۱.۰۵۷۷۱ روبرو شده است. وضعیت فعلی به دنبال افزایش ۰.۳۳ درصدی نرخ این جفت ارز در روز جمعه ایجاد شده که تحرک قیمت را در نمودار روزانه الگوی شمعدانی هارامی صعودی فعال کرده است.

با اینحال، تکمیل حرکت صعودی بر اساس تحرکات این الگو مطمئن به نظر نمی رسد، چراکه باید برای اطمینان از ادامه حرکت صعودی، یک کندل صعودی در خارج از بازه زمانی یک روزه نیز تشکیل شود تا مانع محدودکننده ادامه روند صعودی قیمت در برابر حرکت صعودی که از سطح حمایت ۱.۰۳۵۳۴ آغاز شده، در از سر راه برداشته شود.

عوامل بنیادی که می تواند این جفت ارز را تحت تاثیر قرار دهد، از پرتغال، جایی که مجمع بانک مرکزی اروپا قرار است در روز سه شنبه برگزار شود، آغاز خواهد شد. به لحاظ زمانی، این مجمع پس از پایان نشست G-۷ آغاز می شود که در مورد واردات نفت و طلای روسیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

با اینحال، انتظار می‌رود نفت روسیه با اعمال برخی محدودیت ها به جریان خود به سمت اروپا ادامه دهد. لغو قرنطینه های شانگهای توسط چین و تأثیرات روانی ناشی از آن نیز احساسات ریسک پذیری در بازار را تقویت می کند. با این حال، گزارش سه‌شنبه فدرال رزرو در خصوص اعتماد مصرف کنندگان در ایالات متحده عزم معامله‌گران برای ریسک را آزمایش خواهد کرد.

این جمعه هیچ گزارشی از حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ارائه نخواهد شد و ایالات متحده برای برگزاری جشن روز استقلال خود طی آخر هفته آماده می شود.


پیش بینی تحرک EUR/USD

قرارگیری جفت ارز یورو/ دلار بر سر دو راهی| صعود و ریزش امکانپذیر است


این جفت ارز در حال نزدیک شدن به سطح مقاومت ۱.۰۵۷۷۱ است که برای سه روز متوالی معاملاتی به عنوان نقطه مقاومت عمل کرده است. قبل از اینکه گاوها بتوانند به هدف بعدی که پیشتر به عنوان اوج قیمت ۴ می و ۹ ژوئن در ۱.۰۶۲۲۸ به ثبت رسیده بود برسند، باید این مقامت را پشت سر بگذارند.

این حرکت همچنین شکست مثلث صعودی را تکمیل می کند. بالاتر از این سطح، اهداف اضافی در سطح مقاومت ۱.۰۶۹۶۸ (بالاترین قیمت های ۲۳ می و ۷ ژوئن) قرار دارد.با این حال، یک فشار صعودی اضافی، علامت قیمت ۱.۰۷۸۵۸ را در دسترس گاوها قرار می دهد.

از طرف دیگر، شکست گاوها در شکستن مقاومت در ۱.۰۵۷۷۱ می تواند منجر به رد قیمت شود که اگر حرکت عقب نشینی، مرز پایین مثلث را هدف قرار دهد، نقطه ۱.۰۴۸۵۱ می تواند به عنوان حمایتی مهم عمل کند. در زیر این حمایت، یک حرکت بیشتر به سمت جنوب به سمت ۱.۰۴۰۱۴ دلار (کمترین سطح ۱۴ ژوئن) قرار دارد.

کد خبر: ۱۵۸٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha