۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
ضرورت توسعه فعالیت‌های گردشگری سلامت در ایلام| مرز مهران ساماندهی شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ضرورت توسعه فعالیت‌های گردشگری سلامت در ایلام| مرز مهران ساماندهی شود

ایلام- شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سلامت در استان گفت: این مهم نیازمند ساماندهی مرز مهران است.

فرزاد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در دنیای امروز گردشگری به عنوان یک صنعت نقش مهمی در توسعه ملی دارد و یکی از منابع درآمدی کشورها محسوب می شود.

وی بیان کرد: در کنار این صنعت صنایع دستی نیز می توانند در توسعه توریست و مبادلات فرهنگی موثر باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: استان ایلام با توجه به به داشتن قدمت و آثار باستانی دوره های مختلف،مکان های جذاب و دیدنی و صنایع دستی منحصر به فرد دارای ظرفیت های بی نظیری برای توسعه گردشگری است.

شریفی اضافه کرد: استان ایلام به واسطه ویژگی های طبیعی و مکانی، تنوع جاذبه های گردشگری اقلیم چهارفصل، وجود رودخانه های پرآب، ارتفاعات سربه فلک کشیده، جنگل های متراکم دارای ظرفیت های بی نظیری در بخش گردشگری برای توسعه اشتغالزایی است.

لزوم حذف دلالان از مرز مهران
مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار داشت: در بحث سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری نیاز است زیرساخت های استان تکمیل شوند، در این زمینه باید همه دستگاه های اجرایی استان کمک کنند.

شریفی بیان کرد: ظرفیت های بی نظیری در استان ایلام با توجه به وجود مرز مهران برای گردشگری سلامت وجود دارد که این مسئله نیز نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: توسعه گردشگری سلامت جزو اولویت های میراث فرهنگی استان قرار دارد البته این مهم نیازمند ساماندهی مرز بین المللی مهران است.

وی با اشاره به لزوم حذف دلالان از مرز مهران در بخش ورود گردشگران خارجی به کشور، افزود: متاسفانه تا به این لحظه این بخش ساماندهی نشده که امیدواریم بتوانیم با ایجاد زیرساخت های مناسب در مرزبین المللی مهران این امر را محقق کنیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha