۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۵۲ درصد کاهش یافت
مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی:

صادرات از گمرکات خراسان جنوبی ۵۲ درصد کاهش یافت

بیرجند-مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: طی سه ماهه سال جاری کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان جنوبی ۹۷ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۰۶ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه ۵۲ درصد کاهش داشته است.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با بازار اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات خراسان ۱۴۰۱ از نظر ارزشی ۹۷ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۸۰۶ دلار و از نظر وزنی نیز ۲۷۹ هزار و ۹۹۵ تن بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۲ درصد و از نظر وزن ۵۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: در مورد صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود از ابتدای امسال تعداد هزار و ۵۸۷ فقره اظهار نامه صادراتی به ارزش ۲۴ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۳۷۲ دلار تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از تظر ارزش ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

رحیمی زاده ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک خراسان جنوبی در این مدت شامل روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، هیدروکربن سبک، کاشی، سیمان، گازوئیل، شمش چدن، کک متالوژی، خرما و زعفران بوده است که عمده این اقلام به کشور افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، عراق و قزاقستان صادر شده است.

وی افزود: در مورد آمار صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان) نیز تعداد پروانه ارائه شده هزار و ۵۲۹ فقره به ارزش ۷۲ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۴۳۴ دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۶۰ درصد و از نظر ارزش ۵۶ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی اظهارکرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل هیدروکربن سنگین، سیمان سفید، شیشه، کاشی و سرامیک، خامه و ... بوده است.

رحیمی زاده گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۹ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۹۲۳ هزار و ۲۶۹ دلار و وزن هزار و ۳۸۹ تن در خراسان‌جنوبی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه از نظر تعداد پروانه ۱۷۱ درصد، از نظر ارزش ۱۵ درصد و از نظر وزن ۳۰۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان‌کرد: عمده اقلام وارداتی به خراسان جنوبی را لوازم و قطعات مربوط به معدن، برنج، پنبه حلاجی شده، دانه یونجه، کاه گندم و سنگ تالک تشکیل میدهد که این اقلام از کشور آلمان، پاکستان، ترکیه و افغانستان وارد شده است.

کد خبر: ۱۵۸٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha