۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
احداث ۱۶۰۰ کارگاه دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

احداث ۱۶۰۰ کارگاه دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی برای استقرار دانش بنیان‌ها در حال احداث است.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های کوچک و متوسط (ویژه شرکت‌های دانش بنیان و کسب‌وکارهای نوپا) در جمع خبرنگاران افزود: بر خلاف رویه‌های گذشته که شرکت‌های دانش بنیان ایده و محصول خود را ارائه می‌کردند این بار سراغ شرکت‌های بزرگ رفتیم تا نیازمندی‌های صنعتی و صادراتی خود را ارائه کنند تا شرکت‌های دانش بنیان برای آن ایده را ارائه و محصول را طراحی کنند.

وی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته رویکرد عرضه محور را تجربه کردیم و به بلوغ خوبی رسیده ایم.

فاطمی امین با بیان اینکه وزارت صمت به دنبال ترغیب واحدهای بزرگ صنعتی برای افزایش هزینه تحقیق و تولید در استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: در حال حاضر ۵۷۰ واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند و حدود هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی برای استقرار دانش بنیان‌ها در حال احداث است.

وزیر صمت تاکید کرد: برای حمایت از دانش بنیان‌ها در شهرک‌هایی که زمین کم است، بدون مزایده زمین واگذار می‌شود که بیشترین پیش پرداخت ۱۰ درصد و در مناطق محروم ۵ درصد از شرکت‌های دانش بنیان برای واگذاری زمین گرفته می‌شود که بازپرداخت آن ۴۸ ماهه است.

وی افزود: ما یک بازار جدیدی برای عرضه و تقاضای ماشین آلات و تجهیزات آماده کرده ایم که بزودی راه اندازی خواهد شد تا هماهنگی و هم رسانی شرکت‌ها و صنایع بهبود یابد.

فاطمی امین خاطر نشان کرد: باید به سمت رویکرد تقاضا محوری پیش برویم تا واحدها و صنایع بزرگ نیازهایشان را مطرح کنند تا با ظرفیتی که در کشور وجود دارد دانش بنیان‌ها به سمت آن حرکت کنند.

وی تاکید کرد: کالاهایی که ما صادر می‌کنیم نیمه خام محسوب می‌شود، اما آن هم اشتباه است و ما باید به سمت صادرات محصولات دانش بنیان برویم.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha