۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
شمار شرکت های دانش بنیان کردستان تا پایان سال به ۷۰ مورد افزایش می یابد
رئیس پارک علم و فناوری کردستان:

شمار شرکت های دانش بنیان کردستان تا پایان سال به ۷۰ مورد افزایش می یابد

سنندج – رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، شمار شرکت های دانش بنیان استان کردستان تا پایان سال جاری به ۷۰ مورد افزایش می یابد.

حامد قادرزاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: حمایت برای راه اندازی شرکت های دانش بنیان یکی از اولویت های پارک علم و فناوری کردستان است و در این راستا برنامه های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۸ شرکت دانش بنیان در استان کردستان فعالیت دارند و ما تلاش می کنیم که شمار شرکت های دانش بنیان استان را تا پایان سال جاری به ۷۰ مورد افزایش دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری کردستان افزود: در صورت افزایش شرکت های دانش بنیان در استان، زمینه برای رونق تولید، افزایش صادرات و همچنین فراهم کردن فرصت های جدید شغلی فراهم می شود و به همین دلیل انتظار می رود که سایر ادارات و سازمان های دولتی نیز در این زمینه ما را کمک کنند.

وی فعالیت های صادراتی شرکت های دانش بنیان استان کردستان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته میزان صادرات خدمات فنی و مهندس استان بیش از یک میلیون دلار بوده است و در کنار این مهم شرکت های وابسته به پارک بیش از ۵۵ میلیارد تومان درآمد داشته اند.

قادرزاده با اشاره به دیگر ظرفیت های پارک علم و فناوری استان کردستان در راستای کمک به رشد فعالیت های این بخش، اظهار کرد: هم اکنون سه مرکز نوآوری و چهار مرکز رشد در شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه، مریوان، سقز و دیواندره وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستان در زمینه های مختلف، گفت: انتظار می رود که در سایه اقدامات و فعالیت های صورت گرفته شاهد رشد فعالیت های بخش های مرتبط با فناوری در استان کردستان باشیم که خوشبختانه این استان در زمینه نیروی انسانی توانمند یکی از مناطق مستعد کشور به شمار می رود.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha