۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
دامداران یزدی در آستانه ورشکستگی| گوشت گوساله تولیدی مازاد بر نیاز است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دامداران یزدی در آستانه ورشکستگی| گوشت گوساله تولیدی مازاد بر نیاز است

یزد- ثقفی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دامداران استان یزد با بازار با اشاره به بالا بودن هزینه های تولید، گفت: دامداری برای دامداران یزد به صرفه نیست و اغلب آنها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

امیر ثقفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به آماده کشتار بودن گوساله های نر آماده مصرف در استان یزد اظهار داشت: اتحادیه دامداران استان یزد منتظر خریداری و کشتار گوساله های نر مازاد مصرف استان است و در این راستا انتظار دارد که شرکت پشتیبانی امور دام حمایت های لازم را داشته باشد.

افزایش هزینه‌های تولید گوشت
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دامداران استان یزد افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت تولیدی در دامداری‌های استان با توجه افزایش هزینه های تولید از جمله گرانی علوفه ۱۰ هزار تومان بیشتر از قیمتی است که در بازار عرضه می شود به همین دلیل اوضاع دامداران اصلا خوب نیست و در شرایطی قرار دارند که اگر در قیمت عرضه گوشت تجدیدنظر صورت نگرفته و حمایت نشوند، ورشکست می شوند.

وی گفت: بیشتر گوشت مصرفی یزدی‌ها گوشت دام سبک یعنی گوسفند و بز است و مزاج یزدی‌ها گوشت سرد را نمی پسندد مگر به صورت محدود در برخی رستوران ها مورد استفاده قرار گیرد از اینرو گوشت گوساله نر آماده کشتار استان مازاد بر مصرف است و انتظار دامداران است که از سوی شرکت تعاونی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شده و در مواقع مورد نظر مورد مصرف قرار گیرد.

قیمت تمام شده تولید شیر گرانتر از فروش
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های دامداران استان یزد اظهار کرد: وضعیت در مورد شیر هم به همین منوال است به نحوی که قیمت تمام شده تولید شیر ۱۴ هزار تومان است اما دولت قیمت خرید شیر را ۱۲ هزار تومان تعیین کرده از اینرو دامدار برای هر کیلوگرم شیر ۲ هزار تومان ضرر می دهد و لازم است در قیمت خرید شیر نیز تجدیدنظر صورت گیرد.

ثقفی گفت: انتظار دامداران این است که دولت به جای اینکه یارانه گوشت و شیر را به مردم بدهد، در اختیار دامداران قرار دهد تا هم دامدار به تولید دلگرم شود و همه مردم بتوانند گوشت و شیر را به قیمت مناسب خریداری کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha