۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
بررسی خاک اراضی ۱۵ هزار مسکن ملی تهران| ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز
مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفتگو با بازار؛

بررسی خاک اراضی ۱۵ هزار مسکن ملی تهران| ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی برای بالا بردن کیفیت ساخت و ساز

کیانپور، مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: بررسی خاک زمین ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در تهران به محض استارت و اجرا آغاز خواهد شد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یکی از شرکت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است که با بیش از ۶۰ سال سابقه و تجربه کاری در قالب ۳۱ اداره کل استانی، ۱۴۵ شعبه آزمایشگاهی در شهرستانهای بزرگ، ۱۰۰۰ واحد محلی مستقر، ۴۰ اکیپ تحقیقاتی ژئوتکنیک و حضور در مطالعات و کنترل کیفیت سدهای بزرگ و کوچک طیف وسیعی از خدمات را در پروژه های عمرانی و ساخت و سازهای کشوری، منطقه ای و بین المللی عرضه می نماید.

فعالیتهای اصلی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مطالعه خواص فیزیکی ، مکانیکی و شیمیایی خاکها ومصالح و مصنوعات ساختمانی، انتخاب و تعیین روشهای مناسب در انجام آزمایشهای مربوطه و انجام آزمایشهای فنی و کنترل عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در حین اجراء است.
مجید کیانپور مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با اشاره به تاریخچه و توانمندی‌های شرکت آزمایشگاه می گوید: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از شش دهه است که فعالیت خود را در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و هم اکنون نیز هم راستا با اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت و ساز با کیفیت با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات منحصربفرد مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی بیش از ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی را فراتر از نیاز کشور ارائه می‌کند.

آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیش از شش دهه است که در ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی فعالیت داشته و هم اکنون نیز هم راستا با اهداف دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت و ساز با کیفیت با حضور نیروهای متخصص و تجهیزات منحصربفرد مطابق با استانداردهای داخلی و بین‌المللی بیش از ۶۰۰ نوع خدمات آزمایشگاهی را فراتر از نیاز کشور ارائه می‌کند

کیانپور اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه های حفاری، ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، بتن، قیر و آسفالت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد همچنین در پایش روسازی بزرگراه‌ها و معابر درون شهری و برون شهری با استفاده از فناوری اسکنر لیزری به پایش رویه راه‎ها می پردازد و با تحلیل دقیق آسفالت معابر با توجه به سطح رویه راه‌ها برنامه نگهداری ارائه می‌شود که این تحلیل‌ها هزینه‌های نگهداری را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آماده است تا در تمام پروژه‌های ملی و استانی حضور یافته و خدمات منحصربفرد آزمایشگاهی را برای افزایش کیفیت و طول عمر مفید پروژه‌های عمرانی ارائه کند ادامه داد: موضوع کیفیت به عنوان یک مسئله بسیار مهم باید دغدغه همه مسئولان در کشور باشد و این آزمایشگاه با وزارتخانه‌های مختلفی چون راه و شهرسازی،نیرو، نفت و صمت در زمینه‌های مختلفی همکاری داشته و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی نیز فعال است.

در حال حاضر ۴ هزار شرکت خصوصی در کشور وجود دارد و مالکان مختار هستند به هر یک از این شرکتها بر اساس رقابت پذیری مراجعه کنند. در پروژه‌های عمرانی که به آزمایشگاه مکانیک ارجاع می‌شود مشاور این پروژه‌ها، مواردی را به ما ارجاع داده و شرح خدمات مهندسی برای آن طرح تعریف می‌شود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بررسی کیفیت خاک پروژه‌های نهضت ملی مسکن را نیز در دستور کار خود قرار داده است و اینکه آیا در مسکن مهر نیز این روند بررسی کیفیت خاک را انجام داده بودید؟ گفت: در حال حاضر ۴ هزار شرکت خصوصی در کشور وجود دارد و مالکان مختار هستند به هر یک از این شرکتها بر اساس رقابت پذیری مراجعه کنند. در پروژه‌های عمرانی که به آزمایشگاه مکانیک ارجاع می‌شود مشاور این پروژه‌ها، مواردی را به ما ارجاع داده و شرح خدمات مهندسی برای آن طرح تعریف می‌شود؛ ما هم شرایط خاک پروژه را به کارفرما اطلاع می‌دهیم.

در تهران پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن داریم که به محض اینکه این پروژه آغاز شود این شرکت خدمات خود را ارائه خواهد کرد. اما به هر حال در تعدادی از استان ها، بررسی خاک زمین پروژه های نهضت ملی مسکن به این آزمایشگاه ارجاع شده تا کیفیت آن مورد بررسی قرار گیرد. پس اینطور نیست که در تهران هیچ ارجاعی به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نداشته ایم

کیانپور در پاسخ به این پرسش که آیا صحت دارد که برای بررسی خاک پروژه های نهضت ملی مسکن تهران هیچ اقدامی و یا هیچ مراجعه ای به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نشده است؟ اظهار داشت: هفته گذشته در نشست خبری این مساله را اعلام کردیم اما اینگونه نبود که برای تهران ما هیچ مراجعه ای نداشته ایم. در حال حاضر در تهران پروژه ۱۵ هزار واحدی نهضت ملی مسکن داریم که به محض اینکه این پروژه آغاز شود این شرکت خدمات خود را ارائه خواهد کرد. اما به هر حال در تعدادی از استان ها، بررسی خاک زمین پروژه های نهضت ملی مسکن به این آزمایشگاه ارجاع شده تا کیفیت آن مورد بررسی قرار گیرد. پس اینطور نیست که در تهران هیچ ارجاعی به شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نداشته ایم. به محض اجرا قطعا این اقدامات نیز آغاز خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک درباره ارجاع ریزش ترانشه ها در آزادراه تهران - شمال به آزمایشگاه مکانیک خاک گفت: آزمایشگاه مکانیک خاک صرفاً به بررسی رویه آسفالت راه‌ها می‌پردازد و ریزش ترانشه ها در حوزه اجرای مشاور پروژه است؛ ممکن است در یک پروژه در یک قطعه حضور داشته باشیم و در قطعه دیگری نباشیم.
کیانپور هفته گذشته درباره ورود آزمایشگاه مکانیک خاک به بررسی خاک پروژه‌های ریلی و فرودگاهی نیز گفته بود، آزمایشگاه مکانیک خاک با توجه به قدمت حدوداً ۷ دهه‌ای آن، در اکثر پروژه‌های زیرساختی حضور داشته است خصوصاً پروژه‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی؛ ما در حال حاضر در پروژه‌های مرتبط با وزارت نیرو نیز حضور داریم که ۵ طرح آبی و سد سازی از جمله آنهاست؛ همچنین در ۱۹ فاز پارس از ۲۳ فاز آن حضور داشته ایم.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha