۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
خرید تضمینی پیله‌های ابریشم از نوغانداران گلستانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان:

خرید تضمینی پیله‌های ابریشم از نوغانداران گلستانی

گرگان- بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان، از خرید تضمینی پیله‌های ابریشم از نوغانداران گلستانی خبرداد و گفت: این اقدام با هدف حذف دلالان و توسعه صنعت نوغانداری انجام می‌شود.

عیسی بابایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با هدف بهبود نوغانداری در گلستان کمیته امداد امام خمینی (ره) پیله‌های ابریشم را از نوغانداران خریداری می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان افزود: حضور دلالان با خرید قیمت پایین، انگیزه تولید ابریشم را در نوغانداران گلستانی از بین برده بود که با اقدام حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) تلاش می‌شود این صنعت به جایگاه اصلی خودش را در کشور دست یابد.

عیسی بابایی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خرید تضمینی بالای ۱۰درصد بیشتر از قیمت بازار، پیله‌های ابریشم را از نوغانداران خریداری می‌کند.

وی گفت: بعد از خرید پیله ابریشم از تولیدکنندگان، پیله‌ها به استان گیلان برای تبدیل آن به نخ ابریشم، ارسال می‌شود.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)، بعد از تولید نخ ابریشم توسط کارخانه‌های ریسندگی گیلان، نخ‌های ابریشم با قیمت بسیار پایین در خدمت فعالان صنعت فرش استان قرار خواهد گرفت.

وی حضوردلالان و نبود خرید تضمینی را سبب کاهش انگیزه در تولید پیله ابریشم در گلستان دانست و گفت: هدف خرید پیله از نوغانداران تکمیل چرخه تولید و عرضه نخ ابریشم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خاتمه یادآور شد: لذا از نوغانداران خواستاریم تا به تولید پیله ابریشم ادامه دهند و از حمایت‌های کمیته امداد در این زمینه اطمینان داشته باشند.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha