۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
دولت به کارکنان بخش گردشگری وام کم بهره دهد
رئیس فراکسیون گردشگری مجلس:

دولت به کارکنان بخش گردشگری وام کم بهره دهد

کوچکی نژاد، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: بخش گردشگری به دلیل کرونا دچار آسیب اقتصادی شده است که دولت باید از طریق اعطای وام کم بهره یا بی بهره از آنان حمایت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به اظهارات اخیر معاون گردشگری مبنی بر اینکه برای جبران خسارت‌های کرونا قرار است ۱۶ میلیون تومان وام با نرخ سود ۱۲ درصد به مشاغل این حوزه اختصاص داده شود، گفت: ویروس کرونا در کشور باعث شد بسیاری از مشاغل از جمله مشاغل حوزه گردشگری دچار آسیب اقتصادی شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: معمولاً بخش های گردشگری و همچنین هتل‌ها و اماکن اقامتی در ایام نوروز درآمد زیادی کسب می‌کنند اما متاسفانه در ایام نوروز امسال به دلیل بیماری کرونا هیچ درآمدی کسب نکردند.

وی ادامه داد: دولت در وهله اول باید از کارگران بخش گردشگری از طریق اعطای بیمه بیکاری حمایت کند چرا که وضعیت درآمدی این افراد خوب نیست.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات آن است که دولت از این افراد از طریق اعطای وام‌های کم‌بهره یا بی‌بهره حمایت کند.

کوچکی‌نژاد افزود: بر این اساس اعطای وام به شاغلان در حوزه گردشگری با سود ۱۲ درصد بسیار زیاد است و دولت باید وام قرض الحسنه و یا نهایتا وام با سود ۴ درصد به این افراد اعطا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برخی از افراد که در بخش گردشگری فعالیت می کنند، فاقد بیمه هستند و یا اینکه در بخش های غیررسمی گردشگری فعالیت می‌کنند که باید دولت به آنان هم وام اعطا کند و از آنان هم باید حمایت شود.

کد خبر: ۱۵٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha