۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
سایت‌های غیرقانونی ثبت درخواست وام ازدواج/ سودجویی هدف سایت‌ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

سایت‌های غیرقانونی ثبت درخواست وام ازدواج/ سودجویی هدف سایت‌ها

شاهرود- یک کارشناس اقتصادی بابیان اینکه افزایش میزان وام ازدواج به راهی جدید برای کلاه‌برداری و سودجویی بدل شده است، گفت: مردم باید مراقب سایت‌های ثبت‌نام وام ازدواج باشند.

علیرضا عرب احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه فعالیت سایت‌های غیرقانونی ثبت درخواست تسهیلات ازدواج موضوعی است که مردم باید بیشتر مراقب آن باشند، ابراز کرد: افزایش میزان وام ازدواج قطعاً زوج‌های جوان را خوشحال می‌کند اما از سوی دیگر فضا را هم برای سودجویان فراهم کرده تا به فکر کلاه‌برداری باشند.

وی بابیان اینکه این سایت‌ها با اخذ اطلاعات از افراد برای ثبت‌نام در وام ازدواج و یا حتی به شکل فعالیت‌های غیرقانونی همسریابی، به دنبال ازدواج‌های صوری برای دریافت ۵۰ میلیون تومان وام هستند، ابراز کرد: مردم باید مراقب باشند تا فریب این کلاه‌برداران را نخورند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: این سودجویان از شرایط کرونا و مسائل مرتبط با عدم مراجعه به بانک‌ها استفاده می‌کنند تا درامد داشته باشند، بیان کرد: ثبت‌نام وام ازدواج برای عدم حضور در شعب به دلیل کرونا اینترنتی شده است اما این به آن معنی نیست که هر سایت و هر فردی بتواند به این موضوع ورود کند.

عرب احمدی بابیان اینکه پلیس فتا کاملاً بر این موضوع اشراف داشته و با متخلفان برخورد می‌کند اما مردم هم باید مراقب باشند تا فریب نخورند، بیان کرد: سامانه‌ تسهیلات بانک مرکزی برای ثبت درخواست وام ازدواج مطمئن‌ترین مکان برای مردم است.

وی افزود: وزارت ورزش پرداخت وام ازدواج ۵۰ میلیونی ازدواج را آغاز کرده و این امر سبب شده تا برخی افراد طمع داشته باشند که بتوانند از این راه پول در بیاورند لذا باید هوشیار بود.

این کارشناس اقتصادی همچنین در پاسخ به سوالی با موضوع ماهیت خرید و فروش وام نیز، بیان کرد: مردم مطمئن باشند که در فروش وام ها و حتی خریدشان ضرر کرده اند چرا که در زمان فروش کمترین میزان سود را می کنند و در زمان خرید هم بیشترین ضرر را متحمل می شوند در نتیجه اصل این موضوع در کنار مسائل شرعی که باید کارشناسان درباره آن نظر بدهند، صلاح نیست.

کد خبر: ۱۵٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha