۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در مرزهای ایلام ایجاد می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در مرزهای ایلام ایجاد می‌شود

ایلام- شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به ظرفیت بازارچه‌های مرزی برای فروش صنایع دستی، گفت: بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در مرزهای ایلام ایجاد می‌شود.

فرزاد شریفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی ۳۳ رشته فعال در استان ایلام وجود دارد که مهمترین صنعت دستی استان گلیم نقش برجسته است.

وی تصریح کرد: تعداد کارگاه‌های فعال صنایع دستی در استان حدود ۱۳۳ کارگاه است و بیش از ۹ هزار صنعتگر در استان ایلام به صورت کارگاهی و خانگی مشفوله به کار صنایع دستی هستند.

وی گفت: تاکنون ۳ فقره نشان جغرافیایی محصولات صنایع دستی در استان کسب شده که شامل گلیم نقش برجسته، چیت بافی و نمدمالی بوده است، همچنین دریافت نشان جغرافیایی «بگده» ملکشاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در استان ایلام ۳ بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع دستی وجود دارد که در شهرستان‌های ایلام، ایوان و سرابله مشغول فعالیت هستند.

بازارچه دائمی فروش محصولات صنایع دستی در مرزهای ایلام ایجاد می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که در دستور کار میراث فرهنگی استان قرار گرفته بحث بیمه صنعتگران است که این مهم جزو اولویت‌ها قرار گرفته تا بتوانیم در این امر کمکی به حوزه صنایع دستی داشته باشیم.

شریفی ادامه داد: بر طبق آمار حدود ۶۳۳ نفر از صنعتگران استان بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد حدود ۴۰ نفر از آنها با مشکل مواجه شده اند.

وی گفت: این مشکل بحث فنفی بین وزارت میراث فرهنگی و سازمان تامین اجتماعی است و امیدواریم بتوانیم مشکل این تعداد را حل کنیم.

برنامه ریزی برای صادرات صنایع دستی به کشورهای عربی و اروپایی
وی افزود: خوشبختانه در این دولت برای اولین بار نمایشگاه صنایع دستی استان در حلبچه عراق برگزار شد که قراردادهای خوبی برای فروش صنایع دستی استان بسته شده است.

شریفی تصریح کرد: از جمله این قراردادها بخش حصیربافی استان ایلام بود که قرار است به کشورهای خلیج فارس صادر شود، مشتریان اروپایی نیز قرار است در بخش جاجیم بافی و چرم محصولات استان را خریداری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد: هدف میراث فرهنگی استان حمایت از صنایع دستی و حضور در بازارچه‌های مرزی است، برنامه‌های بسیار خوبی در این راستا وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در مرز مهران و مرز هلاله شمالی که مورد تاکید مسئولین ارشد استان است، بازارچه دائمی و فروش محصولات صنایع دستی راه اندازی کنیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha