۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
واحد فرآوری سنگ آهن در دامغان افتتاح شد| توسعه اشتغال روستایی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

واحد فرآوری سنگ آهن در دامغان افتتاح شد| توسعه اشتغال روستایی

سمنان- هاشمی، استاندار سمنان با اشاره به افتتاح یک واحد فرآوری سنگ آهن در دامغان، گفت: توسعه روستایی، مقابله با بیکاری و همچنین جلوگیری از خام فروشی سه محور ایجاد این واحد صنعتی است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره طرح های افتتاح شده در روستاهای منطقه کوه زر در ۱۱۰ کیلومتری جنوب دامغان، تاکید کرد: فرآوری سنگ آهن با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن سنگ آهن کنستانتره ای با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال در منطقه سرکویر دامغان به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این کارخانه سنگ آهن با عیار ۳۵ تا ۴۰ درصد را دریافت و تبدیل به سنگ آهن بیش از ۶۵ درصد می کند تا بتوان از آنها در کارخانه های ذوب آهن و شمش فولاد استفاده شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری که در این کارخانه صورت گرفته، ۱۶۰ میلیارد ریال است، ابراز کرد: این کارخانه زمینه اشتغال ۴۲ نفر را در منطقه محروم فرآهم کرده است.

هاشمی بیان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه توسعه روستایی در منطقه کوه زر، شیمی و ... راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت است که روستائیان می تواندند از مزیت های تجارت الکترونیک، تحصیلات، ارتباطات و ... آن استفاده کنند.

وی افزود: برای این طرح بالغ بر دو نیم میلیارد تومان هزینه شده و روستاهای اقماری را با جمعیت بالغ بر ۳۸۰ خانوار پوشش خواهد داد و تلاش بزرگی برای محرومیت زدایی در منطقه محسوب می شود.

وی با بیان اینکه قطعه دوم محور دامغان به سمت معلمان با اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان و به طول ۵۰ کیلومتر در دست ساخت بوده و ۷۰ درصد نیز پیشرفت فیزیکی دارد، تاکید کرد: بیش از ۳۰ کیلومتر از این مسیر در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید چرا که مسیر پر خطر است و کم عرض بودن جاده می تواند مخاطره ساز باشد.

استاندار سمنان ادامه داد: برای کاهش تصادفات در سه محور کار عمرانی صورت می گیرد که پیشرفت خوبی در این طرح شاهد هستیم از سوی دیگر باید گفت محور معلمان دارای اعتبارات ریاست جمهوری است که خوشبختانه ۱۰۰ درصد آن اختصاص یافته و در اختیار پیمانکار است تا بتوانیم به زودی شاهد افتتاح این طرح باشیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha