۶ تیر ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۸
قیمت‌های نفت به اندازه کافی ثبات دارد
نیجریه:

قیمت‌های نفت به اندازه کافی ثبات دارد

وزیر نفت نیجریه ضمن پیش‌بینی درباره افزایش تولید نفت نیجریه اظهار کرد که معتقدم قیمت‌ها به اندازه کافی ثبات دارد و فکر نمی‌کنم در ماه اوت اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ دهد.

به گزارش بازار، تیمیپره سیلوا در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که پس از دیدار با شرکت‌های نفتی در هفته جاری، پیش‌بینی می‌کند که پیشرفت‌هایی در زمینه امنیت این بخش ایجاد شود که در این‌صورت نیجریه می‌تواند تا پایان ماه اوت به سهمیه تولید خود در اوپک برسد.

نیجریه سالانه میلیون‌ها بشکه نفت‌خام را به‌دلیل سرقت و خرابکاری از دست می‌دهد و این موضوع نشان می‌دهد که چگونه ناامنی آسیب‌های مالی هنگفتی به این کشور آفریقایی تحمیل می‌کند.

محمدو بوهاری، رئیس‌جمهوری نیجریه متعهد شده است که سرقت نفت را متوقف کند و دادگاه‌هایی را ویژه مبارزه با این مشکل تدارک داده است.

دولت نیجریه امسال برای تولید روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت در نظر گرفته است.

با این حال، تولید نفت نیجریه در سه ماه نخست به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسید که دولت این کشور حمله به زیرساخت‌های نفتی و سرقت نفت‌خام را دلیل کاهش تولید می‌داند.

سیلوا با بیان اینکه ما در نیجریه در بدترین شرایط قرار داریم و نمی‌توانیم مطابق سهمیه خود در اوپک تولید کنیم، پیش‌بینی کرد که بحث امنیت به‌زودی حل می‌شود و شرایط برای تحقق سهمیه تولید ما در این سازمان فراهم می‌شود.

وی افزود: ما تنها یک ماه به خود فرصت داده‌ایم تا مطمئن شویم که می‌توانیم... معتقدیم که تا ماه اوت شاهد بهبودی در وضع امنیت خواهیم بود.

به گفته وزیر نفت نیجریه، معتقدم قیمت‌ها به اندازه کافی ثبات دارد و فکر نمی‌کنم در ماه اوت اتفاق غافلگیرکننده‌ای رخ دهد، ما معتقدیم که عرضه در بازار مناسب است.

به گفته وی، البته برخی قیمت را بالا می‌دانند و از ما انتظار دارند که تولید خود را افزایش دهیم، هم‌اکنون، ظرفیت اندکی برای افزایش عرضه در بازار وجود دارد.

سیلوا همچنین اعلام کرد که نیجریه ساخت یک خط لوله انتقال گاز به طول ۶۱۴ کیلومتر (۳۸۲ مایل) را آغاز کرده است که از طریق الجزایر به اروپا می‌رسد.

کد خبر: ۱۵۸٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha