۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰
هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: کارشناسان این صندوق بر این باورند که طی سال جاری و به خصوص سال آینده میلادی ریسک زیادی برای منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا وجود دارد.

به گزارش بازار، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنرانی سالانه خود در درباره اوضاع اقتصادی آمریکا در واشنگتن گفت: کارشناسان این صندوق معتقدند که ریسک قابل توجهی برای منفی شدن رشد اقتصادی آمریکا طی سال جاری و به خصوص سال آینده میلادی وجود دارد.

وی گفت: بر اساس سناریوهای طرح‌شده که مدنظر این صندوق قرار گرفته است، بعید است که آمریکا بتواند از بروز رکود اقتصادی و رشد منفی جلوگیری کند. بالا بودن قیمت بنزین و گازوئیل تهدیدی برای اقتصاد جهانی است و بر روی سرعت توسعه در جهان اثر می‌گذارد.

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت: بالا بودن قیمت حامل‌های انرژی هم برای آمریکا و هم برای اقتصاد جهانی یک مخاطره است، چراکه نه تنها بر تورم اثر می‌گذارد بلکه این عامل تبعات گسترده‌تری را بر رشد اقتصادی خواهد گذاشت. زمانی که ما پتانسیل‌ها برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی را مدنظر قرار می‌دهیم، این مسئله می‌تواند فشار افزایشی بیشتری را به قیمت نفت وارد کند.

به گفته رئیس صندوق بین‌المللی پول؛ ما احساس می‌کنیم که به سیاست‌هایی نیاز است که از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی نفت جلوگیری کند.

جورجیوا اضافه کرد: بسیاری از کشورهای در حال توسعه در شرایط کنونی اوضاع بسیار سختی را تجربه می‌کنند.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha