۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
افزایش ۱۰ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی
معاون صنایع عمومی وزیر صمت خبر داد

افزایش ۱۰ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی

برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش ۱۰ درصدی داخلی سازی لوازم خانگی در بهار ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش بازار، محمدمهدی برادران امروز ۴ تیر ۱۴۰۱ در نشست خبری دهه تولید و تجارت با بیان این مطلب افزود: در بهار امسال کاهش ۱۵ درصدی ارزبری، افزایش ۱۰ درصدی عمق داخل و افزایش ۱۰ درصدی صادرات داشتیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: امسال ۱۸ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید خواهیم کرد.

وی با اشاره به کلید خوردن مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در قطعات یدکی، لوازم خانگی و محصولات دخانی از ابتدای سال گفت: ۱۰ میلیارد دلار حجم بازار داخلی قطعات یدکی خودرو است که ۹۰ هزار شناسه صادر شده و برای ۳۹ میلیون قطعه کد رهگیری در قطعات یدکی به جمع بندی رسیدیم.

برادران گفت: اخذ کد شناسه و رهگیری برای کلیه کالاهای لوازم خانگی صورت گرفت، در سطح عرضه نیز اقدامات مناسبی انجام شد، به عنوان نمونه با یکی از انبارهای بزرگ در تهران برخورد شد.

وی توضیح داد: در این انبار که یکی از انبارهای بزرگ در تهران است دستگاه‌های لوازم خانگی دست دوم را تجهیز و نو می‌کردند که تبدیل به شبکه هم شده بودند؛ در نهایت با این شبکه برخورد شد.

به گفته برادران پارسال در حوزه دخانیات ۱۱ میلیارد نخ سیگار قاچاق در بازار بوده که قطعاً در بخش خرده فروش با قاچاق مقابله نمی‌کنیم بلکه با قاچاق سازمان یافته مثلاً قاچاق برند مارلبرو مقابله خواهیم کرد و بر این اساس ۳۰۴۱ کد شناسه در این حوزه صادر کردیم.

وی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان امسال حقوق دولتی از دخانیات دریافت خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha