۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
تولید ۴۶ گونه گیاهی توسط باغبان تنکابنی
در گفتگو با بازار؛

تولید ۴۶ گونه گیاهی توسط باغبان تنکابنی

تنکابن- فاطمی، تولیدکننده برتر درختچه‌های مینیاتور کشور در تنکابن از تولید و پرورش ۴۶ گونه گیاهی و گل گیاه در گلخانه خبر داد و گفت: نارون ژاپنی نیز برای اولین بار تولید می شود.

علی فاطمی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه بوته های درختی دارای ارزش اقتصادی بالایی است و می تواند منبع درآمد خوبی داشته باشد، افزون: بن سای یا بوته های درختی بوده که در اندازه های متفاوت تولید می شود.

وی با اشاره به ارزش بالای اقتصادی تولید این گونه گل وگیاه گفت: ریشه و خواستگاه اصلی تولید بوته های درختی به چین و ژاپن برمی گردد و نمادی از درخت در ابعاد کوچک و در یک سینی تخت محسوب می شود.

وی ادامه داد: این گونه های درختی نسبت به دیگر درختان دارای رشد و مصرف آب کمتری است و ۲۰ سال پیش با ۴۶ گونه گیاهی نسبت به راه اندازی گلخانه ای بن سای در تنکابن اقدام کردم.

فاطمی یادآور شد: طی این سال ها موفق به تولید و پرورش گونه هایی نظیر افرا، پیرکاندا، نارون سیلو و ژاپنی شدم و بزرگترین تولیدکننده نارون در کشور هستم.

این تولید کننده با اظهار اینکه ۳۲ هکتار گلخانه در شهرستان وجود دارد، گفت: تاکنون در شش نمایشگاه بین المللی در تهران شرکت و یک بار به عنوان تولید کننده برتر درختچه های مینیاتور در کشور انتخاب شدم.

کد خبر: ۱۵۸٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha