۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
برنامه‌ای برای خاموشی خانگی در اردبیل نداریم
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برنامه‌ای برای خاموشی خانگی در اردبیل نداریم

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی در مشترکان خانگی در اردبیل نداریم و امیدواریم پایداری برق را در تابستان امسال شاهد باشیم.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ادارات دولتی موظف شده‌اند در وقت اداری ۳۰ درصد مصرف انرژی خود را کاهش داده و ۶۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش مصرف را در مجموعه‌های اداری تعدیل کنند.

وی تصریح کرد: در چند هفته گذشته با اجرای طرح صرفه‌جویی برق در ادارات دولتی، تلاش بر این بوده تا مصرف تعدیل و کنترل شده و به دستگاه‌هایی که بیشترین مصرف و یا کمترین مصرف را داشته‌اند، اطلاع‌رسانی شود.

رسانه‌ای شدن ادارات پرمصرف برق در اردبیل
مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل از رسانه‌ای شدن ادارات پرمصرف برق در اردبیل خبر داد و گفت: در گام اول قطع برق در این ادارات اتفاق می‌افتد و در مراحل بعد اعلام رسانه‌ای و سایر موارد قانونی برای ادارات پرمصرف پیش‌بینی شده است.

قدیمی به ساعات کار ادارات از هفت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه ظهر اشاره کرد و افزود: این تغییر ساعات کار ادارات نیز در کاهش مصرف برق تأثیرگذار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم در سطح کشور یک‌هزار و تا یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات کاهش برق مصرفی را شاهد باشیم و در استان اردبیل نیز این مدیریت زمینه‌ساز تعدیل و کاهش مصرف را به همراه داشته باشد.

قدیمی اضافه کرد: در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر قرار است ۶۹ مگاوات مدیریت مصرف در حوزه صنایع تجاری، کشاورزی و اداری اتفاق بیفتد تا ما بتوانیم سقف مجاز مصرفی خودمان را رعایت کنیم.

وی بیان کرد: متأسفانه در برخی از ایام این سقف رعایت نمی‌شود و ما مجبور هستیم تا در بخش‌های تجاری، اداری، عمومی و کشاورزی اعمال محدودیت مصرف را انجام دهیم.

امضای تفاهمنامه با مشترکان بخش صنعت، کشاورزی، تجاری و عمومی
قدیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سعی ما بر این است تا در بخش خانگی اعمال خاموشی نداشته باشیم و امیدواریم با همراهی خود مشترکان بخش خانگی پیک تابستان امسال را سپری کنیم.

وی از امضای تفاهمنامه با مشترکان بخش صنعت، کشاورزی، تجاری و عمومی خبر داد و تصریح کرد: مشوق‌های مورد نظر برای همه بخش‌ها در نظر گرفته شده که قطعا با کاهش مصرف این مشوق‌ها نیز اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: مشوق‌های اعمال شده پنج برابر تعرفه تعریف شده است و تلاش ما بر این است تا با همراهی مشترکان در بخش‌های مختلف بتوانیم به اهداف مورد نظر در کاهش مصرف برق دست پیدا کنیم.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha