۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳
۳۴ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت گردشگری دریایی در گلستان اختصاص یافت
در گفتگو با بازار؛

۳۴ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت گردشگری دریایی در گلستان اختصاص یافت

گرگان- فرمانی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از اختصاص بیش از ۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای زیرساخت های گردشگری دریایی در استان خبرداد.

رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: از سال ۹۴ بیش از ۱۷.۵ میلیارد تومان توسط میراث فرهنگی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری دریایی در سواحل گلستان هزینه شده و همچنین بیش از ۳۴ میلیارد تومان هم در سال آتی برای ایجاد زیرساخت های این حوزه در نظر گرفته ایم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به اینکه سواحل گلستان دارای ظرفیت های بسیاری است، گفت: عمدتا به دلیل اینکه تصرف و ساخت و ساز در این مناطق وجود ندارد، قابلیت سرمایه گذاری و بهره برداری به مراتب مهیاتر از استان های مازندران و گیلان است.

وی ادامه داد: در حوزه گمیشان و در محدوده چارقلی و توماج لر سواحل آرام و ماسه ای وجود دارد که می تواند مورد توجه گردشگران قرار گیرد.

فرمانی گفت: در نظر داریم تا در سواحل نوکنده، بندرگز، بندرترکمن و دو نقطه در ساحل گمیشان طرح های گردشگری را اجرا کرده که البته امکانات و فضاهایی در سال های قبل طراحی شده است و باید آنها را گسترش داد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با بیان این که بخشی از سواحل گلستان در حاشیه خلیج گرگان قرار دارد، افزود: متاسفانه این خلیج طی سال های گذشته به دلیل عدم توجه در حال نابودی بود که خوشبختانه با تخصیص اعتبار عملیات لایروبی بزودی آغاز می شود.

کد خبر: ۱۵۸٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha