۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
سایت پرورش میگو «گواتر» به مدار تولید باز می‌گردد
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

سایت پرورش میگو «گواتر» به مدار تولید باز می‌گردد

چابهار - مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بخش‌هایی از سایت پروش میگو «گواتر» چابهار که بر اثر طوفان «گونو» و سیل سال گذشته از مدار تولید خارج شده بود با اتخاذ تمهیدات لازم به چرخه تولید باز می‌گردد.  

محمد شهلی بر در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: بخش عمده ای از سایت پرورش میگو گواتر در سال ۸۶ بر اثر طوفان «گونو» از مدار تولید و پرورش میگو خارج شد و اکنون تولید در بخش های کوچکی از این سایت در جریان است.  

وی ادامه داد: در سیل اخیر در جنوب استان نیز این سایت به طور کامل به زیر آب رفت به طوری که اکنون سطح آن پر از گل و لای است. 

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده مقرر شد عملیات لایروبی در این سایت انجام شود و اکنون نیز پیمانکار مربوطه انتخاب و عملیات لایروبی با استقرار تجهیزات لایروبی به زودی آغاز می‌شود. 

شهلی بر تصریح کرد: عملیات اجرایی لایروبی کانال های آبرسان و زهکش و تاسیسات زیر بنایی سایت پرورش میگوی «گواتر» به حجم تقریبی ۶۵۰ هزار متر مکعب  انجام می شود. 

وی بیان داشت: هم اکنون پرورش میگو با ذخیره دو میلیون لارو در مزارع موجود در «گواتر» واقع در شرق سواحل سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

کد خبر: ۱۵٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha