۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
شهرک تخصصی الکترونیک یزد؛ ظرفیت استثنایی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات کشور
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شهرک تخصصی الکترونیک یزد؛ ظرفیت استثنایی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات کشور

یزد- دهقان، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با اشاره به راه اندازی شهرک تخصصی الکترونیک گفت: این شهرک ظرفیتی استثنایی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور است.

محمد دهقان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ایجاد شهرک تخصصی الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد اظهار کرد: شهرک الکترونیک یزد به عنوان یکی از شهرکهای صنعتی تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات در مساحت ۴۲ هکتار ایجاد خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه بخشی از اقدامات زیرساختی این شهرک در حوزه معابر و شبکه برق ایجاد شده و در آینده ای نزدیک این شهرک می تواند بر اساس مطالعات اسناد بالادستی برنامه ریزی اقتصادی استان در زمینه توسعه صنعت پاک و هایتک استان نقش بسیار موثری داشته باشد و تلاشمان بر این است که بتوانیم با استقرار صنایع شاخص، زمینه اشتغالزایی برای نیروهای متخصص و تحصیلکرده یزد در حوزه آی تی را فراهم کنیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد بیان کرد: این شهرک برای رشد و توسعه واحدهای تولیدی سخت افزار و واحدهای فناوری و نرم افزار یک ظرفیت بسیار خوب است که در آن همه جوانب اعم از محل ایجاد نمایشگاه، فضاهای خدماتی مانند مرکز رشد و مرکز تحقیقات دیده شده است.

وی افزود: همجواری با شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی، قرار گرفتن در محدوده کریدور علم و فناوری یزد، نزدیکی به راه آهن، فرودگاه و جاده کنارگذر یزد از ویژگی های شهرک الکترونیک است که با تامین زیرساخت ها آماده واگذاری برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

دهقان با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ در خصوص توجه به حوزه علوم دانش بنیان بیان کرد: توجه به صنایع دانش بنیان همیشه در اولویت شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد بوده و از همین جهت بخشی از این شهرک ویژه استقرار واحدهای صنعتی دانش بنیان خواهد بود تا بتوانند در یک محیط تخصصی، مسیر رشد و بالندگی خود را طی کنند و به تولید انبوه با شاخصه های جهانی برسند.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha