۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
قطع آب مشترکین بد مصرف کلید خورد| شرایط بحرانی منابع آبی
۵ درصد تهرانی ۱۵ درصد آب را مصرف می کنند!

قطع آب مشترکین بد مصرف کلید خورد| شرایط بحرانی منابع آبی

از دیروز قطع آب مشترکین که بیش از دو برابر الگوی مجاز آب مصرف می کنند، کلید خورده است. مسئولین آبفای تهران امیدوار هستند که با اجرای این طرح میزان مصرف  آب در پایتخت حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: قطع آب بدمصرف‌های تهرانی کلید خورد. بر اساس این طرح آب مشترکین که بیش از دو برابر الگوی مجاز آب مصرف می کنند، در مرحله اول بین ۲ تا ۵ ساعت قطع خواهد شد. بر اساس آنچه سخنگوی صنعت آب اعلام کرده گوی مصرف آب در پایتخت ۱۵ مترمکعب است. براین اساس مشترکان بدمصرفی که بیش از ۲ برابر این میزان در هر دوره یک ماهه آب مصرف می‌کنند؛ به عبارتی بیش از ۳۰ مترمکعب یا به عبارتی ۳۰ هزار لیتر در یک ماه آب مصرف کنند، مشمول قطعی های آب خواهند شد.

آنگونه که محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای تهران به بازار می گوید، بد مصرف ها سهمی حدود ۵ درصدی از مشترکین استان را به خود اختصاص داده اند بیش از ۱۵ درصد از آب مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند.

او که امیدوار است اجرای این طرح به کاهش ۱۰ درصدی مصرف منجر شود، این را هم گفته که قطع آب برنامه ریزی شده و جیره بندی آب نداریم اما به دلیل شرایط بحرانی منابع آبی استان به هیچ وجه در برخورد با پر مصرف ها کوتاه نمی آییم.

بد مصرف ها سهمی حدود ۵ درصدی از مشترکین استان را به خود اختصاص داده اند بیش از ۱۵ درصد از آب مصرفی را به خود اختصاص می‌دهند. بر همین اساس امید می رود که با قطع آب مشترکین بد مصرف، شاهد صرفه جویی ۱۰ درصدی باشیم

کاهش ۳۲ درصدی بارندگی ها

بر اساس گزارش های موجود میزان بارندگی‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا کنون ۱۸۰.۱ میلیمتر بوده، این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۶۶ میلیمتر بوده که نشان دهنده کاهش ۳۲ درصدی است.

حجم آب ورودی به دریاچه سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۳۴ میلیون مترمکعب بوده که با کاهش ۱۹ درصدی در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته همراه است.

سدهای تهران چقدر آب دارند؟

شرکت آب منطقه ای تهران می گوید که حجم آب موجود در مخازن سدهای پنج‌گانه استان تهران حدود ۶۴۰ میلیون مترمکعب است که نشان دهنده کاهش ۱۴۶ میلیون مترمکعب کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

جالب است که بدانید حجم آب سد امیرکبیر از ۱۸۰ میلیون مترمکعب در مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۳۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته است. حجم ذخیره سد طالقان از ۲۹۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۲ میلیون مترمکعب و حجم آب سد ماملو از ۱۰۳ میلیون مترمکعب به ۶۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

حجم فعلی ذخیره آب سد لار ۱۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با موجودی ۱۵۱ میلیون مترمکعبی پارسال، ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد و در سد لتیان نیز حجم ذخیره فعلی ۶۰ میلیون مترمکعب بود.

کد خبر: ۱۵۷٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حامد IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 0
      آب برق گاز مفتی شد بکشین حق ملت است