۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
آسیب جدی صنعت ساختمان از تمدید مصوبه عوارض| بخش خصوصی به حمایت عملی نیاز دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

آسیب جدی صنعت ساختمان از تمدید مصوبه عوارض| بخش خصوصی به حمایت عملی نیاز دارد

گرگان- مرتضوی، رئیس انجمن انبوه سازان گلستان و رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور با اشاره به تمدید مصوبه افزایش عوارض شهری در گرگان گفت: صنعت ساختمان از تمدید مصوبه عوارض آسیب خواهد دید.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: تمدید مصوبه عوارضی تا پایان تیرماه اقداماتی نیست که صنعت ساختمان را منجر به رشد و توسعه کند و حتما آسیب زا است.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: انتظار ما از شهرداری و شورای شهر و همه دست اندکاران ساخت و ساز در دولت، استانداری و غیره این است که همان طور که وعده داده و مصوباتی هم داشتند، عوارض ۱۴۰۱ منطبق بر تورم عمومی و براساس شاخص های اعلامی بانک مرکزی تهیه و تنظیم و اصلاحات لازم در آن انجام شود.

وی اضافه کرد: عوارض تا پایان سال ۱۴۰۱ نباید دستخوش تغییرات شود تا تولیدکنندگان بتوانند در این زمینه برنامه ریزی داشته باشند و همچنین وضع عوارض در سال آینده هم باید با توجه به افزایش درآمدهای محلی و غیره انجام شود.

مرتضوی با توضیح این که ما در گرگان هیچگاه شاهد افزایش سه برابری عوارض نبودیم، گفت: امیدواریم لایحه عوارضی سریع تر اصلاح شده تا بار دیگر موتور صنعت ساختمان روشن و به حرکت درآید و شاهد شکوفایی ساخت و سازها و حوزه مسکن باشیم و جنب و جوش لازم در آن دیده شود.

این فعال صنعت ساختمان گفت: فرماندار گرگان طی روزهای اخیر در گفتگو با رسانه ها بر حمایت از بخش خصوصی برای ورود به ساخت و سازهای شهری، بازآفرینی در بافت های فرسوده و رفع مشکلات آن ها تأکید کرده اند، ولی حضور بخش خصوصی در این بافت ها میسر نخواهد بود مگر این که مسئولان حمایت همه جانبه ای از «صنعت ساختمان» داشته باشند.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان بیان کرد: در برخی از بافت های فرسوده که در آن ها استعداد بازآفرینی وجود دارد، به سرعت می توانیم تغییرات کالبدی را شکل دهیم اما در همین زمینه هم با وضع عوارض پنج الی هفت برابری روبرو شدیم؛ هرچند که معافیت ها و تسهیلاتی هم برای این بافت ها فراهم است اما خروجی ما نسبت به سال گذشته غیرقابل قبول بوده و برای صدور پروانه در این بافت ها باید هزینه پرداخت شود.

مرتضوی ادامه داد: فرماندار همان طور که علاقمندی خود را برای حضور بخش خصوصی در ساخت و ساز نشان داد باید در حوزه اجرا و اصلاح هم کمک کند تا شاهد اصلاح عوارض در بافت های فرسوده باشیم.

وی متذکر شد: از نگاه ویژه فرماندار به حوزه ساخت و ساز و حمایت وی از بازآفرینی و اصلاح و توسعه در بافت های فرسوده حمایت می کنیم اما در هرحال بخواهیم اتفاقی خوبی در این حوزه بیفتد باید نگاه ویژه به اصلاح عوارض داشته و بسته های تشویقی و مشوق های خوبی در بافت ها از جمله تکمیل و اصلاح شبکه ها توسط دستگاه های خدمات رسان و غیره انجام شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha