۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
پیگیری مجوز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات بانک شهر
بازار خبر داد؛

پیگیری مجوز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات بانک شهر

بانک شهر، پیگیری اخذ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با سرمایه حداقل ۵ هزار و حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان است.

بازار؛ گروه بورس: براساس سیاست‌گذاری‌های مدیریت ارشد بانک شهر مبنی بر استفاده از پتانسیل بازار سرمایه و تحول در فرایندهای واگذاری املاک مازاد بانک از رویه سنتی به روش‌های واگذاری جدید صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات تشکیل می شود.

این بانک از طریق جذب منابع خرد در بازار سرمایه و در راستای اجرای مفاد ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اقدام خواهد کرد که در راستای تحقق فروش املاک مازاد بانک وفق برنامه تنظیمی، پیگیری اخذ مجوز صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با سرمایه حداقل ۵ هزار و حداکثر ۷ هزار میلیارد تومان انجام پذیرفت.

به گفته معاون پشتیبانی، املاک و ساختمان بانک شهر اخذ موافقت اصولی تشکیل اولین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و راه‌اندازی سامانه آنلاین واگذاری املاک بانک شهر، دو اقدام مهم و بنیادین در راستای تامین منابع درآمدی بر پایه شفافیت و عدالت اقتصادی است.

بانک شهر با نماد وشهر در ۱۲ ماهه گذشته توانسته به ازای هر سهم ۱۲۳ تومان سود بسازد، در حالی که سال گذشته این سهم به ازای هر سهم ۱۸۴ تومان زیان ساخته بود و بخشی از این مساله تحت تاثیر رکود دارایی های این شرکت در قالب زمین و مستغلات است که طبق قانون باید رفع موانع تولید باید حداقل ۳۰ درصد از دارایی های خود را واگذار کنند.

کد خبر: ۱۵۷٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha