۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
قرارگیری جفت ارز EUR/GBP در محدوده خنثی| احتمال افزایش قیمت وجود دارد
تحلیل بازار فارکس؛

قرارگیری جفت ارز EUR/GBP در محدوده خنثی| احتمال افزایش قیمت وجود دارد

نرخ جفت ارز EUR/GBP پیش از انتشار آخرین داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده بریتانیا در مرحله تثبیت قرار داشته و به سطح مهمی رسیده که احتمال افزایش آن وجود دارد.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز EUR/GBP پیش از انتشار آخرین داده‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده و تولیدکننده بریتانیا در مرحله تثبیت قرار دارد. نرخ مبادله یورو به پوند در روزهای گذشته ۰.۸۵۸۵ معامله می شود. این نرخ نسبت به بالاترین سطح خود در هفته گذشته ۱.۶۰ درصد کاهش یافته است.

نرخ یورو به پوند طی چند روز گذشته در بازه قیمتی محدودی قرار داشته است؛ زیرا سرمایه گذاران بر تصمیمات اخیر بانک های مرکزی انگلیس و اروپا متمرکز شده اند. بانک مرکزی اروپا جلسه دو هفته پیش خود تصمیم گرفت نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد. مقامات این بانک پس از آن، به افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در نشست آتی در ماه جولای اشاره کردند.

اما نرخ جفت ارز EUR/GBP در مرحله بعدی به داده های تورم مصرف کننده بریتانیا که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، واکنش نشان خواهد داد. تحلیلگران انتظار دارند که داده ها حاکی از افزایش تورم در بریتانیا برای ماه می با ادامه افزایش قیمت نفت و گاز به ۹.۱ درصد باشد. از سوی دیگر، جفت ارز یورو به پوند نیز به اعتصاب راه آهن در بریتانیا واکنش نشان خواهد داد.

پیش بینی نرخ EUR/GBP

قرارگیری جفت ارز EUR/GBP در محدوده خنثی| احتمال افزایش قیمت وجود دارد


نمودار چهار ساعته نشان می دهد که نرخ یورو به پوند طی چند روز گذشته در محدوده نوسان باریکی قرار داشته است. اما همانطور که در نمودار بالا ملاحظه می فرمایید، نرخ فعلی سطح مهمی است؛ چراکه این جفت ارز در تاریخ های ۲۴ می و اوایل ژوئن تلاش کرد تا بالاتر از این محدوده حرکت کند.

نرخ فعلی نیز در امتداد ضلع بالایی الگوی مثلث صعودی قرار داشت. در حال حاضر، نرخ این جفت ارز در امتداد میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه بوده و این در حالیست که اندیکاتور MACD به نقطه خنثی حرکت کرده است.

بنابراین، پیش‌بینی نرخ جفت ارز EUR/GBP در محدوده خنثی و البته در یک سوگیری صعودی قرار دارد. اگر این نرخ از مقاومت کلیدی ۰.۸۶۱۲ بالاتر رود، شکست صعودی تایید خواهد شد. سقوط به زیر ۰.۸۵۶۰ نشان دهنده افزایش تعداد فروشندگان در بازار بوده که در اینصورت باید در انتظار اصلاح نرخ باشیم.

کد خبر: ۱۵۷٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha