۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷
۲ مشکل مهم فعالان دانش بنیان اصفهان|قوانین به نفع صادرکننده باشد
مسئول همت اقتصاد دانش بنیان اصفهان مطرح کرد؛

۲ مشکل مهم فعالان دانش بنیان اصفهان|قوانین به نفع صادرکننده باشد

اصفهان -مسئول همت اقتصاد دانش بنیان اصفهان گفت: عدم تولید یک کالا به دلیل واردات و یا عدم صادرات به دلیل نیاز داخلی، دو مشکل مهم تجار و فعالان دانش بنیان است که موجب از دست رفتن بازارهای جهانی می شود.

کوروش خسروی در حاشیه نشست فعالان بخش کشاورزی در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: فعالان این بخش مشکلاتی در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی با وجود پذیرش خوب بازارهای هدف دارند.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که موانعی که بر سر راه صادرات به بهانه های مختلف ایجاد می شود، توسط فعالان این بخش در جلسه شورای گفت و گوی استان مطرح شود.

مسئول همت اقتصاد دانش بنیان اصفهان تاکید کرد: اینکه یک کالا به دلیل واردات به کشورمان، توسط فعالان این بخش تولید نشود منطقی نیست.

وی ادامه داد: همچنین نباید مانع صادرت یک کالا به بهانه نیاز داخلی شویم چراکه این دو امر موجب از دست رفتن بازارهای جهانی می شود و نگاهی اشتباه است که مربوط به اوایل قرن بیست و یکم و نه مقطع فعلی است.

مسئول هسته مرکزی تخصصی اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: اتاق بازرگانی اصفهان، سازمان صمت و وزارت امور خارجه باید حمایت کنند تا از این نوع نگاه اشتباه جلوگیری شود که شرکتی که می تواند با صادرات به حتی یکی دو کشور همسایه ارزآوری داشته باشد، با سد و مانعی بهانه جویانه روبرو شود.

وی ادامه داد: مصوبات این نوع جلسات مورد پیگیری اتاق بازرگانی اصفهان خواهد بود و پس از برگزاری جلسات کارشناسی و همسویی دستگاه های مرتبط و بعد از برطرف شدن مشکلات و خلاهای موجود، پیشنهادات و مصوبات در شورای گفت و گوی استان برای پیگیری مطرح می شود.

خسروی با تاکید بر دو مصوبه گفت: مطرح کردن صادرات بذور کشاورزی در شورای گفت و گوی استان و هماهنگی برای  ارتباط مناسب فعالان این بخش با کشورهای همسایه را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha