۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
محورهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد

محورهای هفته صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام شد

برنامه‌های اجرایی هفته صرفه‌جویی در آب سال ۱۴۰۱ از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ابلاغ شد.

به گزارش بازار، اول تا هفتم تیرماه هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است و طبق روال هر سال در این هفته شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان متولیان اصلی توزیع آب در شهرها و روستاها و همچنین سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اجرایی هر استان برای تبیین سیاست‌های کلی مصرف بهینه و مدیریت شرایط خشکسالی و کم‌آبی راهبردهای اصلی را در این زمینه تعریف می‌کنند.

بر همین اساس، دستورالعمل اجرایی هفته صرفه‌جویی در مصرف آب با محوریت مصرف هوشمند و نامگذاری روزهای این هفته برای وحدت رویه و جامعیت اقدامات شرکت‌های آب و فاضلاب نامگذاری شده است.

روز نخست این هفته با نام بهره‌وری، مدیریت تقاضا و اقتصاد آب، روز دوم با نام "زنان، سبک زندگی، آموزه‌های دینی و تغییر رفتار مصرف آب و سومین روز هفته تحت عنوان مشارکت مردمی، یاری‌گری آب‌محور و توسعه پایدار نامگذاری شده است.

برای روزهای دیگر این هفته عنوان‌های دیگری به ترتیب به نام صنعت دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی و استفاده بهینه از آب و پساب، رسانه، شفافیت اطلاعات و مطالبه‌گری مصرف بهینه آب، ارزش آب، انرژی و محیط زیست در پایداری سرزمین و عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و بهره‌وری حداکثری منابع آب شرب تعیین شده است.

همچنین در این هفته قرار است رزمایش بزرگ صرفه‌جویی در مصرف آب و برق با همکاری وزارت نیرو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تمامی استان‌ها اجرا شود که در این رزمایش با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی، برنامه‌ها و اقدامات لازم برای کاهش مصرف آب و برق در طول تابستان به صورت عملیاتی تمرین می‌شود.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha