۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸
برنامه ریزی برای برقراری ۲ پرواز بین المللی دیگر در گلستان
در گفتگو با بازار بیان شد؛

برنامه ریزی برای برقراری ۲ پرواز بین المللی دیگر در گلستان

گرگان- امیرشاهی، نماینده وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به برقراری دو پرواز بین المللی از فرودگاه گرگان، گفت: به زودی مقدمات دو پرواز گرگان- استانبول و گرگان- عشق آباد هم فراهم می شود.

ذوالفقار امیرشاهی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیش از فعال شدن نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان، پروازهای خارجی در این استان ممکن نبود که طی سال های اخیر این امر محقق شد.

نماینده وزارت امور خارجه در گلستان افزود: هم اکنون دو خط پروازی در استان گلستان انجام می شود که خط پروازی گرگان- اکتائو با توجه به افزایش مسافران نسبت به گذشته فعال تر شده است.

وی ادامه داد: این ارتباط هوایی که ماهی دوبار برقرار می شود، بستر مناسبی برای توسعه تجارات ما و همچنین توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی با کشور قزاقستان است.

امیرشاهی بیان کرد: طی ماه های اخیر خط پروازی گرگان – نجف در گلستان راه اندازی شده و زوار گلستانی می توانند به راحتی بین دو کشور سفر کنند.

نماینده وزارت امور خارجه در گلستان افزود: همچنین برقراری خط پروازی گرگان – استانبول در دستور کار بوده و مقدمات اولیه آن فراهم شده است.

وی اظهار کرد: با توجه با فاصله مکانی کشور ترکیه با استان گلستان، برقراری این ارتباط نیاز به ساماندهی داشته و برای برقراری آن مقدمات بیشتری احتیاج است.

امیرشاهی گفت: از دیگر برنامه های ما برقرار کردن ارتباط هوایی با عشق آباد است که امیدواریم هم در حوزه حمل و نقل مسافر و هم بار این ارتباط شکل گیرد.

نماینده وزارت امور خارجه در گلستان تصریح کرد: طی مذاکرات انجام شده و علاقمندی دوستان ترکمن ما و همچنین با اراده ای که بین مقامات ارشد دو کشور وجود دارد، امسدواریم در آینده ای نه چندان دور، شاهد برقراری خط پروازی بین گرگان و عشق آباد باشیم که موجب توسعه مناسبات دو کشور می شود.

وی متذکر شد: به این ترتیب به زودی در استان گلستان شاهد چهار پرواز بین المللی خواهیم بود که می تواند این استان را به یکی از مراکز مهم پروازهای بین امللی و منطقه ای تبدیل کند.

کد خبر: ۱۵۷٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha