۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
 کاهش ۶ درصدی عرضه طیور در اردیبهشت
مرکز آمار ایران اعلام کرد

کاهش ۶ درصدی عرضه طیور در اردیبهشت

بر اساس گزارش مرکز آمار در اردیبهشت امسال اگرچه میزان عرضه انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی نسبت به اردیبهشت سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته اما این میزان نسبت به فروردین امسال ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش بازار، بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت امسال، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح‌شده در این کشتارگاه‌ها جمعاً ۱۹۰ هزار و ۲۸۵ تن گزارش شده، که سهم گوشت ماکیان (مرغ و خروس) بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ و خروس با ۱۸۴ هزار و ۷۸۰ تن چیزی حدود ۹۷.۱ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با دو هزار و ۲۶۵ تن، بلدرچین با ۱۵۶ تن و سایر انواع طیور با سه هزار و ۸۴ تن، به ترتیب ۱.۲ درصد، ۰.۱ درصد و ۱.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در این ماه با اردیبهشت ۱۴۰۰ نشان‌دهنده افزایش ۱۹ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای ماکیان (مرغ و خروس) ۱۹ درصد، بوقلمون ۲۶ درصد، بلدرچین ۳ درصد و برای سایر انواع طیور ۴۴ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل (فروردین) در حدود ۶ درصد کاهش داشته است.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha