۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
تولید نیروگاه گازی در زنجان افزایش قابل توجهی یافته است
مدیرعامل برق منطقه ای زنجان:

تولید نیروگاه گازی در زنجان افزایش قابل توجهی یافته است

زنجان- خلجی، مدیرعامل برق منطقه ای زنجان گفت: نیروگاه آریان در سالجاری با حضور وزیر نیرو وارد مدار شد و میزان تولید نیروگاه گازی در استان زنجان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

علی خلجی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به لحاظ نوع مصرف انرژی برق، زنجان استانی صنعتی است، گفت: ۵۲ درصد برق مصرفی استان در بخش صنعتی، ۲۰ درصد کشاورزی و ۱۷ درصد خانگی، تجاری و عمومی است.

وی اظهار کرد: شاهد رشد مصرف برق در ایام پیک بار خواهیم بود و با توجه به خشکسالی و کاهش قدرت تولید برق آبی در کشور، تامین برق برای مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی استان همکاری مشترکان را می طلبد تا با تدابیر صورت گرفته شاهد کمترین قطعی در بخش خانگی باشیم.

مدیرعامل برق منطقه ای زنجان گفت: تجهیزات نصب شده به منظور تولید برق آبی در کشور حدود ۱۰ هزار مگاوات است که با کاهش نزولات جوی استفاده از این نوع مولدها مقدور نیست.

خلجی تاکید کرد: پیشنهاد شده که صنایع سنگین و شرکت های صنعتی ایام تعطیل خود را به روزهای پیک مصرف تغییر دهند.

وی به تغییر ساعات اداری در سطح کشور به صورت یکپارچه و تاثیر مثبت آن در روند مدیریت مصرف برق اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری متولیان هر بخش، تفاهم نامه های مدیریت مصرف در بخش های صنعتی و کشاورزی به منظور گذر موفق از پیک بار سالجاری انجام شده و با تعرفه بندی بخش خانگی و استفاده از سیستم تشویقی برای مشترکان کم مصرف در تلاش هستیم تا با تبعات کمتری نسبت به سال گذشته از پیک مصرف برق عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان به نیروگاه آریان اشاره کرد و گفت: در سالجاری و سریع تر از زمان مقرر با حضور وزیر نیرو وارد مدار شد و میزان تولید نیروگاه گازی در سطح استان زنجان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

خلجی تصریح کرد: این نیروگاه تاثیر بسزایی در سطح کشور گذاشته و گشایش های حاصله نیز به دلیل افزایش میزان تولید در نیروگاه های گازی است.

کد خبر: ۱۵۷٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha