۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
کشت گیاهان دارویی در دره‌شهر توسعه می‌یابد
با مشارکت بنیاد برکت؛

کشت گیاهان دارویی در دره‌شهر توسعه می‌یابد

ایلام- سلاح ورزی، مدیر جهاد کشاورزی دره شهر با اشاره به ظرفیت های تولید گیاهان دارویی در شهرستان، گفت: بنیاد برکت برای توسعه کشت گیاهان دارویی مشارکت می کند.

علیرضا سلاح ورزی در گفتگو با بازار اظهار داشت: به لیموگیاهی دارویی و خوش عطر و بو که اخیرا در مزارع شهرستان دره شهر کاشت و برداشت می شود، این گیاه به صورت نشاء در گلخانه های شهرستان تولید و در مزارع کشت می شود.

وی افزود: این گیاه دارویی کم آب بر و با صرفه اقتصادی بالا است که با مشارکت بنیاد برکت سطح زیرکشت این گیاه توسعه پیدا کرده است، این گیاه پس از برداشت در کارگاه های فرآوری شهرستان به روش های مختلف تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

سلاح ورزی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی در دشت های زرخیز دره شهر علاوه بر احیا و پیشگیری از انقراض گونه های نادر دارویی، زمینه اشتغال و درآمدزایی را نیز در این بخش فراهم می کند.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر اضافه کرد: به منطور تشویق کشاورزان، تسهیلات با بهره کم توسط بنیاد برکت به افراد متقاضی پرداخت می شود و حمایت‌های لازم در زمینه آموزش، مهارت افزایی و توانمند سازی متقاضیان ارائه خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی از مزیت های اصلی این گیاه باارزش این است که عمری پنج ساله دارد و در طول سال نیز پنج بار برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر با اشاره به کشت ۱۱ نوع گیاه دارویی در شهرستان دره شهر، افزود: سالانه حدود دو هزار تن انواع گیاهان دارویی در شهرستان دره شهر فرآوری می‌شود.

وی گفت: زیره، به لیمو، نعناع فلفلی، مرزنجوش، مریم گلی، زوفا، کینوا و پاپایا از جکله گیاهان دارویی شهرستان دره شهر هستند.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha