۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
جاذبه های گردشگری پل ارتباطی ساری - فنلاند/ مدیریت پسماند با تکنولوژی روز فنلاند
شهردار ساری در دیدار با سفیر فنلاند در ایران:

جاذبه های گردشگری پل ارتباطی ساری - فنلاند/ مدیریت پسماند با تکنولوژی روز فنلاند

ساری- شهردار ساری با اشاره به جاذبه های گردشگری متعدد گفت: این پتانسیل می تواند پل ارتباطی گردشگری بین ساری و فنلاند باشد و آماده سرمایه گذاری هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار، کاری کاهیلوئوتو سفیر فنلاند در ایران با همراهی اسرافیل امیری نماینده وزارت امور خارجه در مازندران و احمد دنیاوند نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن دوستی ایران و فنلاند و هیئت همراه با جواد طالبی شهردار ساری،سید افشین راسخ عضو شورای اسلامی شهر ساری، معاونان و مشاورین شهردار ساری دیدار و گفتگوکرد.

جواد طالبی شهردار ساری در این دیدار ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم به سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران، مرکز استان مازندران را شهری تاریخی با قدمتی دیرینه از فرهنگ و تاریخ وآداب و سنن یاد کرد و حضور سفیر فنلاند را زمینه ایجاد روابط صلح و دوستی دانست و افزود: شهر ساری با قرارگیری در منطقه شمال ایران از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و جزء معدود شهرهایی است که هم‌زمان به دریا، مناطق کوهستانی، جنگل و دشت اشرافیت کامل دارد.

شهردار ساری به جاذبه‌های گردشگری متعدد در مرکز استان اشاره کرد و گفت: این پتانسیل می‌تواند پل ارتباطی گردشگری میان شهر ساری و کشور فنلاند باشد و چنانچه کشور فنلاند آمادگی سرمایه‌گذاری داشته باشد بسترهای اقتصادی مناسب در ساری جهت ارائه به تجار این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به درگیری شهرهای شمالی از جمله شهر ساری به معضل زباله،تلاش داریم تا با استفاده از فناوری روز دنیا که کشور فنلاند در این زمینه سرآمد است، مشکل پسماند را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنیم.

شهردار ساری افزود: یکی از مسائلی که خیلی علاقمند هستیم تا با همکاری فنلاند صورت بگیرد؛ مدیریت پسماند و تبدیل آن به انرژی‌های پایدار است.

جاذبه های گردشگری پل ارتباطی ساری - فنلاند/ مدیریت پسماند با تکنولوژی روز فنلاند

وی با اعلام اینکه شهرداری ساری دارای چهار منطقه و 11 سازمان تابعه است و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی از سازمان‌های تازه تاسیس در دوره ششم شورای اسلامی شهر ساری است از مدیر عامل این سازمان خواستار پیگیری استفاده از تکنولوژی های به روز کشور فنلاند شد که سفیر این کشور مسیر بهره مندی از این ظرفیت را برای شهر ساری مشخص کرد.

طالبی «شهر پاک» و «شهر صلح» را دو رویکرد و نگاه جدید شهرداری در دوره ششم شورای اسلامی شهر ساری ، عنوان کرد که به جد پیگیر تحقق آن در مرکز استان است.

استفاده از تکنولوژی های فنلاند برای جمع آوری و تفکیک زباله
وی تاکید کرد که از تکنولوژی های به روز کشور فنلاند برای جمع‌آوری و تفکیک زباله استفاده می‌کنیم و درخواست داریم تا کارشناسان فنلاندی برای کمک به حل پسماند مرکز استان به این حوزه ورود پیدا کنند و از مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری خواستار پیگیری استفاده از تکنولوژی‌های فنلاند در حوزه محیط زیست شد.

سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران نیز از مدیریت آب و تبدیل زباله به انرژی و تجربه موفق کشورش در این زمینه‌ها گفت و ادامه داد: از نظر فناوری در خصوص صنایع دفع زباله و انرژی قابلیت ورود به این حوزه را داریم زیرا فنلاند در تبدیل پسماند آب به انرژی سابقه و راهکارهای زیادی دارد و علاقمند است این دانش را در اختیار ایران بگذارد.

کاری کاهیلوئوتو به تشابه زیست محیطی کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: فنلاند تاریخچه بسیار غنی از نظر اقتصادی و دیگر مزایا دارد و اینکه شرایط احترام آمیز همیشه بین این دو کشور وجود داشته است.

جاذبه های گردشگری پل ارتباطی ساری - فنلاند/ مدیریت پسماند با تکنولوژی روز فنلاند

سفیر فنلاند در جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: از هر فرصتی برای شناخت و ویژگی‌های شهرهای ایران استفاده می‌کنم تا بتوانم با آشنایی این ظرفیت‌ها روابط ایران و فنلاند را گسترش دهم.

کاهیلوئوتو تصریح کرد: کشور ما قادر است که راهکارهایی در این زمینه‌ها مانند مدیریت پسماند و تولید انرژی از پساب و پسماند به شما ارائه دهد. ما علاقه‌مند به حرکت در این زمینه ‌ها هستیم. ظرفیت‌های خوبی برای همکاری بین دو طرف در این بخش‌ها وجود دارد که منتظر اقدامات مربوط به شکل ‌گیری این همکاری‌ها می‌مانیم.

فنلاند کشور هوشمندسازی کارها است
وی افزود: فنلاند کشوری پیشرفته در خصوص دیجیتالی کردن و هوشمند سازی کارها است؛ یقین دارم با کمک انجمن دوستی ایران و فنلاند، اتاق بازرگانی و سفارت ایران زمینه همکاری‌های مشترک را بین این دو کشور در حوزه های مختلف فراهم کنیم.

مدیرعامل انجمن دوستی ایران و فنلاند نیز در این نشست، شاخص‌ترین فعالیت این انجمن را در زمینه محیط زیست و تکنولوژی ‌های نوین عنوان کرد و گفت: سفیر فنلاند می‌خواهد بداند که مازندران کدام پتانسیل را دارد تا تکنولوژی مطابق با آن را در اختیارش قرار بدهد.

احمد دنیاوند با بیان اینکه فنلاند در بحث مدیریت آب، تصفیه آب و فاضلاب، مدیریت جنگل و منابع طبیعی بسیار فعال است، تصریح کرد: سفیر فنلاند علاقمند است که تکنولوژی و دانش این کشور را تماما در اختیار کشورهای علاقمند به این زمینه‌ها قرار دهد.

وی با اشاره به پُرکاربردبودن این نشست و اینکه بسیاری از شهرهای شمالی کشور درگیر معضل زباله هستند تاکید کرد که شهرداری ساری به جد پیگیر موضوعات مطروحه در این جلسه باشد و ساری می‌تواند " پایلوت" استفاده از تکنولوژی‌های به روز و پیشرفته کشور فنلاند در حوزه پسماند باشد.

کد خبر: ۱۵۷٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha